لزوم کنترل چربی و فشار خون در بیماران دیابتی

  • شناسه خبر: 28336
لزوم کنترل چربی و فشار خون در بیماران دیابتی

رئیس درمانگاه دیابت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر لزوم کنترل چربی و فشار خون از سوی بیماران دیابتی تأکید کرد و آن را در پیشگیری از عوارض دیابت مؤثر دانست.

رئیس درمانگاه دیابت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر لزوم کنترل چربی و فشار خون از سوی بیماران دیابتی تأکید کرد و آن را در پیشگیری از عوارض دیابت مؤثر دانست.

به گزارش”روراستی” پریسا بالایی صبح امروز در همایش دیابت در تالار عقیق افزود: درمانگاه دیابت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از سال ۸۳ در بیمارستان علی‌بن‎ابیطالب (ع) دایر شده و تاکنون ۵ هزار بیمار دیابتی را زیر پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار جهانی دیابت رو به افزایش است، بیان داشت: بیشترین دلیل شیوع آن شیوه زندگی است، زیرا کم‌تحرکی، زندگی ماشینی و رژیم غذایی نادرست از عوامل بروز دیابت به شمار می‎روند.

رئیس درمانگاه دیابت رفسنجان تصریح کرد: در درمانگاه دیابت ماهانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر ویزیت می‌شوند و چهار روز در هفته پزشکان متخصص شامل متخصصان داخلی، فوق‌تخصص غدد و متخصص اعصاب و روان بیماران را ویزیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، اعصاب و روان افراد را تحت فشار قرار می‌دهند، از طرفی مشکلات عصبی نیز سبب تشدید بیماری می‌شود.

این مسؤول افزود: توصیه می‌شود بیماران دیابتی حتماً به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنند تا بهتر بتوانند بیماری خود را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه بزودی متخصص چشم هم به مجموعه درمانی در درمانگاه اضافه می‌شود، عنوان کرد: مشاور تغذیه نیز هر پنج‌شنبه بیماران را ویزیت می‌کند.

بالایی خاطرنشان کرد: همچنین سؤال‎های بیماران به صورت تلفنی از طریق شماره تلفن ثابت ۳۴۲۸۹۷۸۷ پاسخ داده می‌شود.

رئیس درمانگاه دیابت دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان با بیان اینکه چهار اصل مصرف صحیح و به‌موقع دارو، رژیم غذایی صحیح، تلاش و تحرک و مراجعه مکرر به پزشک را به بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم، متذکر شد: همچنین بیماران دیابتی باید علاوه بر کنترل قند خون، چربی و فشار خون خود را هر سه ماه یک‌بار کنترل کنند تا دچار عوارض دیابت نشوند.

img_1124

img_9980

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، لزوم، کنترل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :