سام درخشانی و توصیه های سلامت او به دیابتی های رفسنجان

  • شناسه خبر: 28338
سام درخشانی و توصیه های سلامت او به دیابتی های رفسنجان

سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون و سفیر دیابت ایران در همایش دیابت رفسنجان حضور یافت و به بیماران دیابتی توصیه هایی کلیدی ارائه کرد.

سام درخشانی بازیگر سینما و تلویزیون  و سفیر دیابت ایران در همایش دیابت رفسنجان حضور یافت و به بیماران دیابتی توصیه هایی کلیدی ارائه کرد.
به گزارش”روراستی” بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در جمع بیماران دیابتی در همایش روز جهانی دیابت در تالار عقیق رفسنجان افزود: حدود یک سال است که سفیر دیابت در کشور هستم.
وی تصریح کرد: دو سوم جمعیت سالم ممکن است دیابت داشته باشند، اما از آن بی‌خبر باشند، در کشور ما شش‌ میلیون نفر دیابت دارند که تنها نیمی از آنها از بیماری‌شان مطلع هستند و ما وظیفه داریم همه کسانی که اطرافمان هستند را مجاب به تست قند خون کنیم تا نسبت به پیشگیری و هدایت بیماری اقدام کنند.
سفیر دیابت کشورمان عنوان کرد: در ایران هر ۱۴ دقیقه یک‌نفر بر اثر اینکه از دیابت بی‌خبر است و یا نسبت به آن بی‌اهمیت برخورد می‌کند، جان خود را از دست می‌دهد.
بازیگر سینما و تلویزیون کشور پیرامون ترشح انسولین و فواید این ماده در بدن توضیحاتی داد و آن را حکم کلید در بدن خواند.
درخشانی گفت: یکی از علائمی که بدن نشان می‌دهد فرد دیابت دارد، پرخوری و آشامیدن زیاد و تکرر ادرار است، چراکه انسولین وجود ندارد که قند را جذب بدن کند و قند هدر می‌رود، همچنین قند ممکن است سبب عارضه فشار خون و از کارانداختن کلیه‌ها شود.
وی بیان کرد: کسانی که اضافه‌وزن دارند، سابقه خانوادگی دارند، کم‌تحرک هستند و دخانیات مصرف می‌کنند باید خیلی مراقب باشند چراکه در معرض خطر دیابت هستند.
درخشانی گفت: یک پیاده‌روی در روز می‌تواند ۵۰ درصد مانع از بروز دیابت شود، همچنین پیاده‌روی سبب کاهش چربی در بدن می‌شود.

img_9954

img_9993 img_9985

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سام، درخشانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :