رفسنجان پایتخت کتاب ایران می شود

  • شناسه خبر: 28428
رفسنجان پایتخت کتاب ایران می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: با توجه به ظرفیت بالای رفسنجان در حوزه کتاب و کتابخانه‌های شهرستان، رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: با توجه به ظرفیت بالای رفسنجان در حوزه کتاب و کتابخانه‌های شهرستان، رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود.

به گزارش”روراستی” ایمان محمدآبادی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیرامون انتخاب پایتخت کتاب ایران افزود: انتخاب پایتخت کتاب در هر شهر افتخار و عنوان بزرگی است و تأثیرات روانی مثبتی بر آن شهر خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهر پایتخت کتاب از امتیازات و خدمات ویژه وزارت ارشاد بهره‌مند می‌شود، از جمله ساخت یک کتابخانه کامل با تجهیزات از سوی بانک ملت و کمک ۱۰۰ میلیون‌ تومانی کتاب و اهدای یک دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار از جمله مزایای انتخاب پایتخت کتاب است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان اهواز و نیشابور را دو شهر قبلی پایتخت کتاب ایران عنوان کرد و افزود: رقابت برای انتخاب سومین شهر پایتخت کتاب ایران آغاز شده و رفسنجان ظرفیت بالایی دارد که این عنوان را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب پایتخت کتاب از پنج کاندیدای نهایی حمایت‌ و در نهایت یک شهر به عنوان پایتخت کتاب معرفی می‌شود، همچنین امسال شهر نمونه کتاب در استان کرمان هم انتخاب می‌شود که رفسنجان این ظرفیت را در این زمینه هم دارد.

محمدآبادی تصریح کرد: با توجه به داشته‌هایمان بر این باور هستیم که رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود.

وی عنوان کرد: هشت کتابخانه عمومی در شهرستان رفسنجان داریم که شش کتابخانه کاملا خیرساز و دو کتابخانه مشارکتی است، دو کتابخانه بزرگ آستان قدس‌رضوی، همچنین اتوبوس آستان قدس هم سبب شد دو کتابخانه سیار در شهرستان داشته باشیم.

محمدآبادی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان رفسنجان حمایت از چاپ و تألیفات ظرفیت بسیار بالایی به ‌شمار می‌رود.

وی از مسابقات کتابخوانی شهرستان یاد کرد که استقبال خوبی از آن شده و افزود: به‌ طور مثال کتاب «پابرهنه در وادی مقدس» به مسابقه گذاشته شد که ۱۸ هزار جلد کتاب در این راستا به فروش رفت.

محمدآبادی ابراز داشت: به لحاظ سرانه تعداد نسخه کتاب در کتابخانه‌ها به ازای هر رفسنجانی بیش از یک نسخه کتاب در کتابخانه‌ها داریم و سرانه فضای کتابخانه‌ای به ازای هر نفر بیش از هشت سانتیی‌متر است که بیش از دو برابر آمار استانی است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و پیشنهادات برای انتخاب شدن تصریح کرد: دریافت ایده‌های جدید برای حوزه کتابخوانی بخش دیگری است که در آن فعالیت خواهیم کرد تا بتوانیم به هدفمان برسیم.

محمدآبادی تأثیرگذاری در زمینه کتاب را هدف بزرگی دانست و افزود: قصد داریم با برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد در دوره دو ساله، سرانه مطالعه را یک دقیقه افزایش دهیم که در مجموع آمار کلی شهرستان آمار خوبی است.

وی یادآور شد: برای اولین‌بار در کشور با کمک دانشگاه ولیعصر(عج) سرانه مطالعه شهرستان رفسنجان را تا پایان آذرماه به دست خواهیم آورد و در دوره دو ساله‌ای که قصد افزایش سرانه مطالعه را داریم به ‌کار گیریم

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پایتخت، کتاب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :