شرکت در همایش اربعین فرصتی ارزشمند است

  • شناسه خبر: 28465
شرکت در همایش اربعین فرصتی ارزشمند است

امام جمعه رفسنجان گفت: همایش اربعین حرکت ارزشمندی است و ما به کسانی که در این همایش شرکت کردند، افتخار می کنیم.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام  رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر رعایت تقوا و ترک گناهان افزود: تقوا بهترین توشه آخرت برای انسان محسوب می‌شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به محور بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم انقلابی اصفهان با اشاره به نیاز کشور که بصیرت سیاسی است، ادامه داد: آن حضرت بصیرت سیاسی را نیاز مهم کشور می‌دانند که در تمام مسائل از جمله اقتصاد لازمه کار است.

وی بیان داشت: رهبری فرمودند «پایان سال باید گزارش دهید، چه گام‌هایی برای کشور برداشته‌اید»، شعار و حرف کارساز نیست تا زمانی که دلدادگی به غرب و دل‎خوش بودن به سرمایه‌گذاری کردن خارجی‌ها در کشور وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی ایجاد نمی‎شود، زیرا اگر دل به آن طرف مرزها ببندیم، اقتصاد مقاومتی میسر نمی‎شود.

رمضانی‌پور تصریح کرد: در محافل خصوصی خود می‌گویند «اگر با آمریکا سازش کنیم، وضع اقتصادی‌مان خوب می‌شود» که این فکر احمقانه‌ای است، زیرا آمریکا که در گرداب مشکلات خود گرفتار شده است، چگونه به ما خدمت کند.

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات ولی‌فقیه حفظ روحیه انقلابی است که باید در همه‌ جا وجود داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه ایشان اقدام و عمل با تکیه بر توانایی خود مردم صورت می‎گیرد، ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری بر ایستادگی اصول انقلاب که امام(ره) مد نظر داشتند، تأکید کردند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها افکار و اندیشه امام(ره) را تحریف می‌کنند، گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در برابر هر تحریف باید واکنش نشان دهد.

رمضانی‌پور وقف بر کتاب را کاری ارزشمند ذکر و خاطرنشان کرد: باید کتاب‌ها به‎روز شود و سرانه مطالعه را با افزودن کتاب به سبد زندگی بالا ببریم.

رمضانی‌پور در بخش دیگری از خطبه ها تصریح کرد: پدر و مادر باید به مسأله دین توجه کنند تا فرزندان نیز با آن پرورش یابند، اگر سال ۶۱ دین‎داری در مردم کوفه وجود داشت، این حادثه را به‌ وجود نمی‌آوردند و با امام‌ حسین (ع) که حجت خدا بود، اینگونه معامله نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه بهترین مرجع در مورد اربعین روایت امام‌ صادق(ع) است که خواندن زیارت اربعین بود، افزود: بعد از شهادت امام‌ حسین(ع) مردم از همان سال‎های اول به صورت خودجوش به زیارت ایشان می‌رفتند.

رمضانی‌پور عنوان کرد: اربعین حرکت بسیار ارزشمندی است که در آن جمعیت میلیونی مردم به پیاده‌روی می‌روند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه عده‌ای که با امام‌ حسین(ع) بودند، زندگی را ولایی و ارزشی آغاز کردند، ادامه داد: بزرگترین منکر در دوران ایشان وجود معاویه و یزید بود که امام حسین(ع) نمی‌توانست، تحمل کند که این وجودهای ناپاک بر جامعه مسلمانان حکومت کنند.

وی گفت: در بخشی از زیارت اربعین اشاره به این دارد که امام‌ حسین(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، حتی خون خود را داد تا مردم از نادانی و جهالت که در آن روز بر جامعه مستولی شده بود، دور شوند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: اما طرف مقابل امام‌ حسین(ع) چنان با هم همدست شدند که انگار پیمان چند ساله‌ای علیه حضرت بستند و مردم را با نیرنگ به سمت خود جلب و از امام جدا کردند که ناشی از سست‌دینی مردم بود.

وی اظهار داشت: مردم خود را در چاه هوای نفس سرنگون کردند و پیامبر را به خشم آوردند و از کسانی اطاعت کردند که اهل دودستگی و نفاق بودند و بارهای سنگین گناه را به دوش می‌کشیدند که این‎ها مستوجب آتش دوزخ هستند.

رمضانی‌پور با بیان اینکه امام‌ حسین(ع) با شکیبایی در راه خدا جهاد کرد و خونش ریخته و حریم مقدسش شکسته شد، اضافه کرد: امام‌ صادق(ع) در بخشی از زیارت اربعین لعنت خدا و عذاب سخت را برای آن‎ها خواستار شده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) ادامه داد: امامان معصوم از فرزندان امام حسین(ع) هستند و هر کس از آن‎ها اطاعت کند، گویی از خدا اطاعت کرده و هر کس آن‎ها را نافرمانی کند از خدا نافرمانی کرده است.

رمضانی‌پور تصریح کرد: میلیون‌ها نفر از ایران به زیارت امام‌ حسین(ع) رفتند که ما به آن‎ها افتخار می‌کنیم، زیرا زیارت ایشان در روز اربعین یک فرصت تاریخی است.

وی افزود: بزرگترین همایش و جمعیت در عالم همین جمعیت زائران اربعین است و فرصت ارزشمندی است که نصیب مردم شده است.

رمضانی‌پور عنوان کرد: میلیون‌ها نفر عشق و دلدادگی خود را به امام‌ حسین(ع) نشان می‌دهند و هر نوع حمایت از این جریان اجر خداوند را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: درگذشت بانوی انقلابی مرضیه دباغ را تسلیت می‌گوییم که آن مرحومه تا پایان عمر انقلابی ماند.

رمضانی‌پور از آغاز هفته بسیج یاد کرد و اقتدار نظام را مرهون فداکاری‌های بسیجیان ذکر و خاطرنشان کرد: همایش بزرگ بسیج هفته آینده برگزار می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اربعین، همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :