۱۰ هزار هکتار از اراضی رفسنجان تعیین تکلیف نشده است

  • شناسه خبر: 28528
۱۰ هزار هکتار از اراضی رفسنجان تعیین تکلیف نشده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: از ۸۳۰ هزار متر مربع مساحت شهرستان ۱۰ هزار هکتار از اراضی آن تعیین تکلیف نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: از ۸۳۰ هزار متر مربع مساحت شهرستان ۱۰ هزار هکتار از اراضی آن تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش”روراستی” حیدری‎پورامروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان افزود: این شهرستان ۸۳۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۲۰ هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده است.

وی بیان داشت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی رفسنجان فاقد سابقه بوده و تعیین تکلیف نشده که ماده دو روی آن در حال انجام است.

حیدری پور با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار در شهرستان باغ پسته داریم، افزود: ۴۰ هزار هکتار این باغ‎ها اراضی ملی تصرفی است که با چاه‎های مجاز تأمین آب می‎شود.

حیدری‎پور عنوان کرد: تا پایان سال ۶۵ قانونی تصویب شد که اراضی ملی تصرفی تعیین تکلیف شود و این قانون تا سال ۸۲ تمدید و هم‎اکنون تمام شده است به همین دلیل نیاز است، ماده ۳۴ تمدید شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: در آن دوره که قانون برقرار بود، ۵۱۸ فقره پرونده تشکیل شد که ۳۶ هزار و ۸۶۱ هکتار از اراضی ملی را شامل می‎شد.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به مردم فروخته شد و ۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی تصرفی تعیین تکلیف شده، هنوز در اختیار مردم است.

حیدری‎پور خاطرنشان کرد: یک‎هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی تصرفی با ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز آبیاری می‎شود.

وی اظهار داشت: در زمینه اراضی ملی تصرفی از سال گذشته با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس جلسه‎هایی برگزار شده است.

حیدری‎پور اضافه کرد: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی تصرفی در شمال استان کرمان در اختیار مردم است که زمین زراعی و باغ هستند و ما اعتقاد داریم که ماده ۳۴ باید تمدید شود تا نسبت به این اراضی تصمیم‎گیری صورت گیرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اراضی، تکلیف
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :