شورای تامین تدبیری در رابطه با سخنرانی نماینده چالشی در کرمان بیندیشد

  • شناسه خبر: 28625
شورای تامین تدبیری در رابطه با سخنرانی نماینده چالشی در کرمان بیندیشد

امام جمعه رفسنجان گفت: چه غرضی وجود دارد که یک نماینده چالشی را برای ۱۶ آذر دعوت می‌کنید تا گرفتاری ایجاد کند، امید است که استاندار و شورای تامین تدابیر لازم را بیندیشند.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان در مصلای امام خامنه‌ای همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: مباحث اخلاقی و روایات ائمه اطهار (ع) در این زمینه به جامعه توصیه شده و می‌شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه استان کرمان، شهرستان‌ها و شهرها با همراهی استاندار، فرمانداران و دیگر اقشار می‌توانند در رابطه با اخلاق و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان شاهد این برجستگی‌های اخلاقی از سوی مسؤولان هستیم، بیان کرد: همچنین مسؤولان دلسوز می‌توانند در راستای تحقق اسلام ناب و اجرای سبک زندگی سالم و ایجاد ارزش در جامعه یاری کنند.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که دل انسان مسلمان را به درد می‌آورد، وجود کارتن خواب‌ها در خیابان‌ها و خرابه‌ها و اماکن دیگر است و جا دارد هر شخصی که با این چنین منظره‌ای روبه‌رو می‌شود، پلیس را با شماره ۱۱۰ یا اورژانس اجتماعی را با ۱۲۳ اطلاع دهد یا می‌تواند روابط عمومی فرمانداری را باخبر سازد تا این ارگان‌ها آنها را جمع‌آوری کنند و در جای گرم نگهداری شوند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: در پایان ماه صفر هستیم و شهادت بزرگوانانی همچون امام حسن مجتبی (ع)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) را در پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) به عنوان ماه درخشنده و ستاره راهنما در ناپایداری شب‌های ظلمات، هدایت‌گر انسان‌ها و نجات‌بخش هستند، آنها امامت را در جامعه به نحو احسنت جاری و ساری کردند و اکنون با گذشت بیش از  یک هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم انسان‌ها ارادت خاصی به امامان معصوم (ع) دارند و راه‌شان را ادامه می‌دهند.

امام جمعه رفسنجان افزود: اوایل صبح روز دوشنبه هفته آینده در مسجد جامع رفسنجان زیارت از راه دور پیامبر گرامی اسلام (ص) قرائت می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند، شرکت کنند و ادای احترام به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را داشته باشند.

وی به حضور میلیون‌ها بسیجی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: بسیجیان لشکر بی‌مدعا و مخلص خداوند هستند، آنها مرز جغرافیایی، نژادی و سنی نمی‌شناسند و نوجوانان کم سن و سال، پیرمردان و زنان کهنسال و مسن هم در این راسته خود را نشان می‌دهند، لذا ارزش بسیج به همین اقتدارشان است.

رمضانی پور با بیان اینکه بسیج اراده الهی است، ادامه داد: بسیج شجره طیبه دو قدرت بالفعل و بالقوه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بسیج در همه حال آماده است و برای حفظ و حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که تخطئه کردن بسیج، به منزله تکمیل کردن پروژه دشمن است.

امام جمعه رفسنجان از مرضیه دباغ که شاهکارهای مبارزاتی، دفاعی و سیاسی زنانه را رقم زد به عنوان الگویی برای همه زنان بسیجی نام برد و افزود: رهبر انقلاب گفته‌اند، اگر آمریکا تحریم‌های ۱۰ ساله را تمدید کند، جمهوری اسلامی و بسیجیان واکنش نشان می‌دهند.

وی تأکید کرد: دشمن به دنبال رقیب‌سازی برای بسیج است، بسیجیان باید بیدار باشند تا دشمن از آنها سوءاستفاده نکند.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه بسیج جناحی نیست، عنوان کرد: بسیج فقط جناح حزب‌الله است، این یعنی همان خط امام خمینی (ره) و همان خط رهبری انقلاب اسلامی که هم امام راحل و هم رهبر معظم انقلاب خود را بسیجی دانستند و می‌دانند.

وی متذکر شد: بسیجی همیشه آماده در صحنه است، لذا باید ارگان‌ها، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضا و دیگر مسؤولان در استانها، شهرها و روستاها خود را بسیجی بدانند و در حفظ این روحیه بسیجی کوشا باشند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته رهبر انقلاب در جمع نخبگان آنها را به افزایش بصیرت خواند.

وی بیان داشت: در سال‌های ۸۸ و بعد از آن برخی مردم از امت اسلامی و ولایی فاصله گرفتند و اینان باید با امت حزب‌الله و ولایی خود را گره بزنند و با آنها بیعت و دوستی ببندند.

رمضانی‌پور تصریح کرد: امروز در نظام اسلامی آن قدر سرعت برای اقدام و عمل نیست و این ضعف در همه کشور و استانها مشهود است، جوان ایده، طرح، خلاقیت، انگیزه و انرژی دارد و نباید بر اثر معطلی در ادارات و تعلل در کارها و مجوزها این انرژی و انگیزه از آنها دور شود و از بین برود.

امام جمعه رفسنجان به روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و ابراز داشت: علاج حل مشکل فلسطین اتحاد و همدلی است.

این مسؤول در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع وقف اشاره کرد و گفت: ما آثار وقف را در رفسنجان بسیار می‌بینیم و وقف باید در کارهایی باشد که نیاز جامعه است.

وی به برنامه سخنرانی علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در ۱۶ آذرماه جاری در کرمان اشاره کرد و گفت: چرا باید کسی که سخنرانی او در مشهد لغو شده به کرمان دعوت شود.

رمضانی‌پور تصریح کرد: چه غرضی وجود دارد که یک نماینده چالشی را دعوت می‌کنید تا گرفتاری ایجاد کند، امید است که استاندار و شورای تامین تدابیر لازم را بیندیشند.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :