در فتنه سال ۸۸ آنچه که صورت گرفت، شکستن حرمت ولایت بود

  • شناسه خبر: 28629
در فتنه سال ۸۸ آنچه که صورت گرفت، شکستن حرمت ولایت بود

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب رفسنجان گفت: در فتنه سال ۸۸ آنچه که صورت گرفت، شکستن حرمت ولایت بود.

به گزارش”روراستی” نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیان و طلبه‌های این شهرستان در مصلای امام خامنه‌ای رفسنجانبا بیان اینکه دشمن قصد برهم‌اندازی دارد و نباید بگذاریم دوقطبی در جامعه رواج یابد، افزود:  رهنمودهای رهبری باید مورد احترام قرار گیرند.

وی بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ آنچه که صورت گرفت، شکستن حرمت ولایت بود.

آیت الله خاتمی نقش روحانیت را در تبیین موازین شرعی و اسلامی مهم دانست و افزود: روحانیت در هویت دین نقش مهمی دارد و بسیاری از مردم با رفتار روحانیت با دین آشنا شدند و این به مصداق گفته آیت‌الله بروجردی است که فرمود «روحانیان شناسنامه دین هستند».

وی با بیان اینکه قرآن کریم هم برای روحانیان و علما رسالاتی را بیان کرده است، اظهار کرد: شما طلبه‌ها در سنگر حوزه علمیه وظیفه تبیین کردن این رسالات به مردم را بر عهده دارید.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: یکی از این رسالت‌ها پاسداری و نگهداری دین و اعتقادات مردم است، اعتقاداتی از جمله اعتقادات اسلامی شیعی هستند و از آنجایی که مذهب تشیع و شیعه جلوه اسلام ناب محمدی است، لذا یکی از وظایف اصلی روحانیان روشن کردن این جلوه برای مردم به ویژه نسل جوان است و باید این را به صورت استدلال برای آنها تبیین کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تبیین اخلاق از دیگر رسالت‌های ما روحانیان است که دشمن از راه فرهنگی و خطر ماهواره‌ها سعی دارد این اخلاق را از ما بگیرد، پس باید برای حفظ پایه‌های جامعه اسلامی که از خانواده‌ها تشکیل شده، سبک زندگی درست را به مردم نشان دهیم تا تزلزلی ایجاد نشود و دشمن شاد نشود.

وی افزود: یکی دیگر از رسالت‌های روحانیت که در قرآن به آن اشاره شده است، رسالت سیاسی است، ما ایرانیان پس از قرن‌ها ناامیدی امید پیدا کردیم و یک نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم که در حال حاضر ۳۷ سال از عمر آن می‌گذرد و حفظ این نظام یکی از امور مهم برای همه ایرانیان است که باید انجام دهیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دهن شکسته‌هایی بگویند امروز بهتر از دیروز بود، افزود: اما باید برای رفع آن اشکالات تلاش کرد و همه متحد باشیم.

وی تأکید کرد: دشمن سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ما تحمیل کرد که مردم از نظام فاصله بگیرند، اما مردم ایران دیندار هستند.

خاتمی افزود: شفاف سخن گفتن یکی دیگر از رسالت‌های ماست که این شیوه اهل بیت بوده است و اگر جریانی انحرافی است باید با شجاعت آن را بیان کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، حرمت، ولایت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :