وی ادامه داد: جاده رفسنجان ـ زرند جاده ترانزیتی است که بهسازی آن در دستور کار است و پیشنهاد احداث باند دوم آن را دادیم که بهسازی مربوط به راهداری و باند دوم مربوط به راه و شهرسازی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان تصریح کرد: سال ۹۴ بخشی از روکش آسفالت انجام شد و امسال ادامه روکش در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه جاده رفسنجان- نوق با مشخصات اولیه راه روستایی و عرض ۶٫۵ متر است، تصریح کرد: اما ترافیک قابل ملاحظهای در این جاده است و روستاهای زیادی در مسیر وجود دارد که باندهای تندرو و کندرو آن ساخته شده است.
مقبلی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته حدود هشت کیلومتر از جاده نوق تعریض و باند دوم اجرا شد و برای ادامه کار باید منتظر اعتبارات استان باشیم.
وی در ادامه به جاده رفسنجان – کرمان از سمت کرمان اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته زیرسازی انجام شده بود که مناسب نبود و احساس کردیم هرچهقدر آسفالت شود به دلیل ضعف زیرسازی تخریب میشود.
این مسؤول اضافه کرد: با استفاده از روش جدید بازیافت جاده موجود را انجام دادیم و ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر از آسفالت جاده تراشیده و با قیر و سیمان تثبیت کردیم و روی تثبیتشده آسفالت شد که پنجسال ضمانت دارد.
وی گفت: در بازدید امروز مقرر شد برآورد کنیم برای اعتبار ۱۰ کیلومتر باقیمانده که آن را با همان شیوه ادامه دهیم و در صورتیکه اعتبارات برسد این کار انجام میشود.