تمدید تحریم ها دلدادگان آمریکا را عزادار کرد

  • شناسه خبر: 28969
تمدید تحریم ها دلدادگان آمریکا را عزادار کرد

امام جمعه رفسنجان گفت: بعضی‎ها تمایل دارند، پای آمریکایی‌ها به کشورما باز شود، اما ۱۰ سال تمدید تحریم‌ها این افراد را عزادار کرد.

 به گزارش “روراستی“حجت‌الاسلام  رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز رفسنجان افزود:  آنچه باید در زمان غیبت امام عصر(عج) رعایت کنیم این است که خود را از آفات دوران غیبت مصون بداریم، اکثر جوانان ما خوب و شایسته و در مسیر هستند، اما بعضی بد رفتار می‌کنند و به بیراهه می‌روند.

وی با بیان اینکه چه باید کرد که آسیب‌ها دامن‌گیر این جوانان نشود، افزود: هرچه ارتباط خود را با خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) نزدیک‌تر کنیم، بیشتر از گزند آفات مصون می‎مانیم، شخص منتظر باید در عمل به واجبات کوشا باشد و از یاد و نام امام زمانش غافل نشود.

رمضانی‌پور عنوان کرد: خداوند به واسطه ولی، ما را به نعمت‌های زیادی متنعم می‌کند که باید سپاسگزار باشیم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به موانع شناخت امام‌ زمان(عج) ادامه داد: عدم شناخت دین، دنیازدگی، پیمان‌شکنی، گناه‎کاری و… از موانع شناخت ایشان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: برخی از جریان‎هایی که در شهر رخ می‌دهد به دلیل سوء تربیت خانواده‌هایی است که توجهی به فرزندان خود ندارند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: باید خانواده‌ها هوشیار بوده و مراقب دوستان فرزندان خود باشند که البته نیروی انتظامی با قاطعیت با حوادث برخورد می‌کند.

وی گفت: امام‌ باقر(ع) به خدا سوگند یاد می‌کند که بیش از ۳۰۰ نفر می‌آیند که ۵۰ نفر آنان زن هستند و با سرعت در مکه جمع می‌شوند و آمدنشان چون ابرهای پاییزی است.

رمضانی‌پور اضافه کرد: این‌ها خواص امام‌ زمان(عج) هستند و ۵۰ نفر زن در میان ۳۱۳ نفر عدد قابل توجهی است که زنان شیعه مؤمن از یاران خاص آن حضرت محسوب می‌شوند و بسیار ارزشمند است.

وی با تبریک آغاز امامت امام‌ مهدی(عج) بیان داشت: آغاز امامت آن حضرت در سال ۲۶۰ هجری‌ قمری بود و ضرورت دارد، انتظار سازنده برای ظهور ایشان داشته باشیم.

رمضانی‌پور از سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد و تصریح کرد: فرهنگ ملت ایران اسلامی باید با روحیه انقلابی و رویکرد حزب‌اللهی باشد و تمام کسانی که متولی امر فرهنگ هستند با یک سیاست و مهندسی خاص کار کنند.

وی افزود: اینکه فرهنگ‌های بد غرب، ابتذال، دروغ، کلاهبرداری و … در جامعه وجود دارد به دلیل کم‌کاری‌ها و فرهنگ ناپسند بدحجابی در جامعه به دلیل عملکرد سوء ما است، خانواده، محیط آموزشی و همه و همه خوب کار نکردیم.

رمضانی‌پور با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری را گرامی می‌داریم، عنوان کرد: ضرورت دارد، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و آموزش‌ و پرورش در بحث پژوهش عمیق کار کنند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به هفته وحدت گفت: در جامعه باید وحدت همه‌جانبه حاکم شود.

وی همچنین یاد آیت‌الله دستغیب، شهید تندگویان و روز حقوق‌ بشر را گرامی داشت و ادامه داد: در نظر مدعیان حقوق‌ بشر مظلومان جزو بشر حساب نمی‌شوند،همان‎طور که در یمن، عراق، سوریه و … چه جنایت‎هایی صورت می‌گیرد، اما مدعیان حقوق‌ بشر کاری نمی‌کنند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: بعضی‎ها تمایل دارند، پای آمریکایی‌ها به کشورما باز شود، اما ما نمی‌گذاریم، ۱۰ سال تمدید تحریم‌ها این افراد را عزادار کرد، امت بابصیرت ایران که غصه نخوردند، زیرا آمریکا را می‌شناختند.

وی اظهار داشت: این آدم‌ها در انقلاب انقلابی و در جنگ هم رزمنده نبودند، اما امروز ریاست‌طلب هستند و زمانی که یارانشان به مقام می‌رسند به دنبال منفعت خود هستند و جلب ثروت و سرمایه‌ می‌کنند.

رمضانی‌پور اضافه کرد: اما ملت ما هوادار نظام و ارزش‌ها هستند و به نان کمی که از راه مشروع به‌دست می‌آورند، بسنده می‌کنند.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به تمدید تحریم‌ها گفت: رهبری فرمودند «تجربه برجام ثابت کرد که هیچ‌جا نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد».

وی مؤثرترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ترویج نماز دانست و بیان داشت: نماز اگر در جامعه نهادینه شود، آسیب‌ها کاهش می‌یابد بر همین اساس ضرورت دارد در زمینه نماز کار بیشتری صورت گیرد.

رمضانی‌پور به دیدار صمیمی رهبر فرزانه انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم اشاره و تصریح کرد: ایشان در این دیدار فرمودند «خواص هدایت شوند».

وی ایجاد اقتصاد مقاومتی را از مطالبات به حق رهبری دانست و افزود: در شهرستان باید شاهد تحقق این مهم باشیم.

رمضانی‌پور به موضوع وقف اشاره و بر اهمیت آن تأکید و عنوان کرد: بهترین نوع باقیات الصالحات موقوف‎هایی است که برای ضرورت‌های جامعه باشد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه قبل از وقف‌کردن مشورت کنید، گفت: وقف بر امور اجتماعی ارزشمند است، اما با ابراز تأسف بر امور اجتماعی موقوفه‌ای نداریم، همچنین وقف بر فرهنگ و معارف دین و بر نماز در جامعه نداریم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ طلبه در رفسنجان تحصیل می‌کنند که سالانه به اندازه یک ماه هزینه‌های یک دانشگاه کوچک در این شهرستان هزینه نمی‌کنند در حالی‌ که نیاز جامعه ما نسبت به وجود یک روحانی و امام جماعت زیاد است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دلدادگان، آمریکا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    مذاکره با امریکا خسارت محض است. یک کلام ختم کلام

    علی

    از همون اول هم مشخص بود که امریکا به تعهداتش عمل نمی کنه ولی متاسفانه بعضی ها سرشون رو مثل کبک زیر برف زده بودن

    کارمند

    سلام درود بر امام جمعه شجاع رفسنجان .خدا حفظش کنه