مشکلات اقتصادی و معیشتی عامل بروز آسیب های اجتماعی

  • شناسه خبر: 29077
مشکلات اقتصادی و معیشتی عامل بروز آسیب های اجتماعی

فرماندا رفسنجان گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی عامل بروز آسیب های اجتماعی است و با ایجاد اشتغال این آسیب ها کاهش می یابد.

 

به گزارش”روراستی” ملانوری عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی احیاگران آبادی افزود: در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی آنچه در درازمدت می‌تواند پاسخگو باشد و رشد اقتصادی را محقق کند، طرح‌های متوسط و بزرگ هستند که سرمایه‌های بزرگ هم لازم دارند، از طرفی هم این طرح‌ها منجر به ایجاد اشتغال و رونق می‌شوند.

وی افزود: اگر بخواهیم در دوره کوتاه‌مدت اشتغال ایجاد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم، باید برنامه‌ریزی داشت تا با حداقل امکانات بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم و معیشت خانواده‌ها تأمین شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها با ایجاد کارگاه‌های کوچک اشتغال ایجاد کنیم، بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی روز به روز افزایش می‌یابد که پیامدهای مشکلات اقتصادی هستند.

ملانوری افزود: بیکاری، آمار طلاق و بزه‌ها را بالا می‌برد، در روستاها افرادی هستند که سبب شدند طرح‌هایی ایجاد شود که انگیزه ماندگاری در روستاها بالا رود و چراغ روستا روشن بماند.

وی ادامه داد: در روستاها زمینه‌های فعالیت وجود دارد، به‌ طور مثال در منطقه خنامان که منطقه‌ای محروم است، ظرفیت کشت زعفران، عناب، گل‌محمدی، زرشک و … را دارد.

ملانوری اظهار داشت: بر مبنای طرح احیاگران آبادی، کسی که سبب احیای آبادی شده مورد تجلیل قرار گیرد که در این راستا نخستین روستا خنامان بود و حسین محمدی با کشت زعفران سبب اشتغال و رونق این منطقه شده است.

وی بیان داشت: این کشاورز امسال با برداشت ۱۰ کیلوگرم زعفران در کنار بادام و به که در مزرعه خود برداشت کرده است، توانسته بیش از دو برابر پسته که به آب زیادی نیاز دارد، درآمد کسب کند.

ملانوری با اشاره به حمایت از کشاورزان برای کشت‌های جایگزین از جمله زرشک و زعفران گفت: در رفسنجان ۱۵۰ روستا وجود دارد که اگر ۱۰ یا ۲۰ روستا هم در طرح احیاگران آبادی آغاز به‌ کار کنند، ارزشمند است.

img_20161212_205425

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اشتغال، آسیب رفسنجان، روراستی، مشکلات، اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نسیم

    فوق لیسانسم چهار ساله دنبال کارم هنوز نتونستم کار پیدا کنم

    اورانوس

    منم مثل توام -داداشمم مثل تو اصلا همه ما جونا مثل توایم -راه حل چیه ؟

    شهروند

    اشتغال به حرف درست میشه یا به عمل .عممممممممممممممممممممل کنید به حرفها برادران مسئول

    علی

    سلام بنده با این گفته فرماندار موافقم -روستا ها رو در یابید ظریفت بالایی جهت اشتغال دارند