ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی هنری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 29201
ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی هنری در رفسنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شهرستان رفسنجان باوجود همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که دارد و جوانان فعال و پویا در حوزه فرهنگ و هنر، چندان زیرساخت‌های قابل توجهی ندارد.

به گزارش”روراستی” محمدرضا علیزاده در آیین افتتاحیه همایش کشوری خوشنویسی در گلستان امین افزود: در حوزه فعالیت‌های هنری چالش‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، اما در زمینه خوشنویسی تعامل خوبی وجود دارد و همه افراد به این هنر نگاه ویژه‌ای دارند.

وی بیان داشت: هنر خوشنویسی در دین مبین اسلام مورد توجه بوده و به‌طور خاص بر آن تأکید شده است و هنری مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هنرمندان این رشته هم ویژگی‌های خاصی دارند و افراد مستعد و معتقدی در زمینه کاری خود هستند.

علیزراده خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های گسترش دین اسلام هنر خطاطی بوده و در قرآن به آن اشاره شده است و کسانی که در این عرصه تلاش دارند جای تقدیر دارند.

وی با اشاره به حرکت ارزنده استاد حیدری برای آموزش خوشنویسی در این همایش خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش در رشته‌های هنری ویژه است، هرچه در زمینه آموزش رشته‌های هنری کار شود هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در رفسنجان بالای ۱۰۰ نفر مدرک بالای خوشنویسی دارند و جای خوشحالی است.

علیزاده اظهار کرد: این فرصت را هنرمندان استان و شهرستان رفسنجان غنیمت بشمرند و از این فضا استفاده کنند و از کارگاه‌های مختلفی که برگزار می‌شود بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان از حیث شخصیت‌های هنری و فضای فرهنگی هنری بالاست و این شهرستان در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است.

علیزاده جایگاه رفسنجان درحوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی را ویژه دانست و افزود: یکی از ویژگی‌هایی که در این دوره وجود دارد، آرامشی است که انجمن خوشنویسان رفسنجان رقم زده است و هرچه در فضای فرهنگی و هنری جامعه آرامش وجود داشته باشد، راحت‌تر می‌شود کار کرد.

وی انجمن فعالیت رفسنجان را در سطح استان کرمان مثال‌زدنی دانست و گفت: اگر تشکل‌های صنفی در حوزه‌های مختلف همراه هم باشند بهتر می‌توانند مطالبات خود را دنبال کنند و در راستای احقاق حق هنرمندان در آن رشته تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: ما آمادگی داریم با یاری فرماندار و دیگر مسؤولان جشنواره خوشنویسان استان را در رفسنجان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما تمرکززدایی است که برنامه‌ها در شهرهای مختلف برگزار شود و رفسنجان این ظرفیت را دارد.

علیزاده با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری رفسنجان و زیرساخت‌های این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان باوجود همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که دارد و جوانان فعال و پویا در حوزه فرهنگ و هنر، چندان زیرساخت‌های قابل توجهی ندارد.

وی اضافه کرد: مراکز، مجتمع‌ها و فضاهای خیرساز وجود دارد اما اینکه چه‌قدر از این امکانات در اختیار هنرمندان قرار دارد، جای بحث است.

علیزاده گفت: خیران در حوزه فرهنگی هم حمایت کنند تا هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر تقویت شوند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ضرورت، تقویت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :