دستگاه های حاکمیتی موانع سرمایه گذاری و کارآفرینی را رفع کنند

  • شناسه خبر: 29340
دستگاه های حاکمیتی موانع سرمایه گذاری و کارآفرینی را رفع کنند

مدیر مس منطقه کرمان گفت: در ساختارهای قانونی اشکالاتی می‌بینیم و موانعی وجود دارد که از دستگاه‌های حاکمیتی انتظار می‌رود این موانع را رفع کنند.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: در ساختارهای قانونی اشکالاتی می‌بینیم و موانعی وجود دارد که از دستگاه‌های حاکمیتی انتظار می‌رود این موانع را رفع کنند.

به گزارش”روراستی” محمد حسنی صبح امروز در همایش دانشگاه، صنعت و کارآفرینی در رفسنجان افزود: برای کارآفرینی و کمک به سرمایه‌گذاران از دولت، دانشگاه‌ها و مراکز کارآفرینی انتظار این است که مسیر را هموار کنند.

وی ادامه داد: در ساختارهای قانونی اشکالاتی می‌بینیم و موانعی وجود دارد که از دستگاه‌های حاکمیتی انتظار می‌رود این موانع را رفع کنند.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: سهم صنعت در تولید ناخالص ۴۰ درصد و ۲۵ درصد سهم کشاورزی و مابقی در بخش خدمات است.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما در کسب و کارهای کوچک و دانش‌بنیان کم است و باید در این حوزه کار کرد، تأکید کرد: سیستم آموزش و پرورش ارتباط کارآفرینی را در ذهن کودکان و نوجوانان دانش‌آموز پرورش دهند.

مدیر مس کرمان بیان کرد: صنعت مس صنعتی منحصر به‌فرد است و ۸۰ درصد آن در استان کرمان در شهر سرچشمه رفسنجان، میدوک شهربابک و خاتون‌آباد قرار دارد.

وی ابراز داشت: باید صنایع پایین دستی مس ایجاد شود که ارزش افزوده این محصول بالا برود و با استفاده از تکنولوژی محصولاتی با ارزش‌تر تولید کنیم.

حسنی با بیان اینکه مس عناصر زیادی دارد که بخشی از آن استحصال می‌شود و بخش دیگری هم ظرفیت استحصال آن وجود دارد، بیان کرد: مایه ناراحتی است که بخش زیادی از نیازهای صنعت مس از خارج از استان تهیه می‌شود، چراکه یا ظرفیت تولیدش نیست یا افراد دنبال آن نرفتند.

مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: مس به عنوان مسؤولیت اجتماعی و شهروندی که احساس می‌کند، آماده پذیرای کارآفرینان، محققان و صنعتگران است که هم اشتغالزایی شود هم چرخه اقتصادی بچرخد و سهم ما استان در اقتصاد بالا برود.

وی مشکل آب را یادآور شد و افزود: اگر مشکل آب را برطرف نکنیم، دچار مشکلات بیشتری می‌شویم.

img_6144-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، موانع، قانون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ثریا

    دستگاه حاکمیتی چه مشکلی داره مشکل از مدیرای ماست اقای مهندس که سلیقه ای عمل می کنند

    غنا

    این حرفا چیه دلش نمخاد رفع کنه شما نماینده مردمی پیشنهاد میدی برو به کار و زندگیت برس اقا

    همنفس

    طرف داره ورشکست میشه دعوتش کردن برای تمجید و تشویق که چند ماه حقوق کارگراشو نداده .

    مهندس

    کسی واسه ما دلسوزی نمی کنه مگر خودمون از قدیم هم گفتن کَس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

    محمود

    طرف از کار افتاده شده ولی میبینی هنوز داره کار می کنه -طرف چند جا کار می کنه میبینی داره از مس هم حقوق می گیره -این مشکلات بزرگ رو چه کسی باید رفع کنه با حرف و سخن کتابی زدن درست نمیشه

    غریبه

    سلام غیر بومی ها اومدن تمام مس رو اشغال کردن ولی جونهای رفسنجانی همه بیکارند اینها موانع است که می باید دستگاههای حاکمیتی رفع کنن

    ایوبی

    یه تعداد بازنشسته و دو شغله هستند ایناس موانع بیکاری جونا که هنوز دارن در جایگاههای مختلف کار می کنن