سفارش شهدا اطاعت محض از ولایت و رهبرى است/ با طاغوت نمی‌شود دست داد و آشتی کرد

  • شناسه خبر: 29471
سفارش شهدا اطاعت محض از ولایت و رهبرى است/ با طاغوت نمی‌شود دست داد و آشتی کرد

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: شهدا عاشق امام زمان (عج) بودند، شهدا الگوی ما باید قرار گیرند، جبهه‌ای که آیت‌الکرسى براى ما ترسیم کرده، جبهه حق و باطل است، جبهه دیگرى وجود ندارد و سفارش شهدا اطاعت محض از ولایت و رهبرى است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: شهدا عاشق امام زمان (عج) بودند، شهدا الگوی ما باید قرار گیرند، جبهه‌ای که آیت‌الکرسى براى ما ترسیم کرده، جبهه حق و باطل است، جبهه دیگرى وجود ندارد و سفارش شهدا اطاعت محض از ولایت و رهبرى است.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در سومین یادواره ۲۰ شهید روحانی شهرستان رفسنجان در محل حوزه علمیه امام حسن (ع) اظهار داشت: قلب انسان جایگاه خداست، انسان نمی‌تواند دوستی با طاغوت را داشته باشد و از طرفی با خدا هم باشد.

وی بیان کرد: در زمان امام علی (ع) برخی بودند که پشت سر امام علی (ع) نماز می‌خواندند و بر سر سفره طاغوت غذا می‌خوردند، باید از خدا بخواهیم که ما را در دنیا و آخرت با اهل بیت (ع) قرار دهد.

پورمحمدی افزود: شهدای ما در برخورد با پدر و مادر، همسر و فرزندان، در مسائل سیاسی، اقتصادی، حلال و حرام و دیگر مسائل سبک زندگی را در تمام ابعاد به نحو احسنت انجام می‌دادند و بهترین الگوی فرزندان و نوجوانان، امروز همین شهدا باید باشند.

وی با بیان اینکه شهدا الگوی به تمام معنا و بدون نقص هستند، یادآور شد: یادواره شهدا برای تفحص در سیره و سبک زندگى شهداست، عکس شهدای ما باید در معرض دید فرزندان و کودکان باشند، باید در ابتدای کوچه بر درب منازل و بر درب اتاق فرزندان این عکس شهدا قرار گیرد تا الگوی زندگی برای فرزندان و نسل آینده باشد.

پورمحمدی ادامه داد: شهید چمران ورزش‌کار بود و سال‌ها خارج از کشور در معتبرترین دانشگاه دو مدرک دکترا در رشته فیزیک گرفته، در قبل جنگ با خانواده‌های مذهبی معاشرت داشت، بعد در ایران در دهلاویه به شهادت می‌رسد، این شهید عارف می‌تواند برای جوانان می‌تواند، الگوی عالی باشد.

رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به اینکه شهدا تسبیح زمین و زمان را حس می‌کردند، خاطرنشان کرد: شهید بشارتی قبل از شهادتش از شهید حسینعلی عالی سخن می‌گفت که ما هر دو در شناسایی بودیم و شهید عالی نمازی باحال عجیب خواند، من در اندیشه بودم که چگونه معرفتم را افزایش دهم، شهید عالی بعد از نمازش رو کرد به من و گفت تو از خدا خواستی معرفتت زیاد شود گفتم آری، گفت سرت را به سجده بگذار، سرم که گذاشتم به سجده دیدم که زمین با من حرف می‌زند، بنابراین شهید عالی ۱۹ ساله، تسبیح زمین و زمان را می‌فهمد.

پورمحمدی با بیان اینکه علما می‌گویند وصیتنامه شهدا را بخوانید از ۵۰ سال عبادت بالاتر است، گفت: از شهید عالی کتابی به نام ۵۰ سال عبادت را چاپ کردند، برخی راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ دعا در زیارت عاشورا است، تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم که ما را به معرفت دوستان و اهل بیت (ع) روزی دهد، مقام عباس مقامی بالاست، زیرا مطیع خدا شد، مقام معیت را کامل به جا آورده و مقام اطاعت، عباس را به بالاترین مقام کشانده است.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ادامه داد: شهد بیاضی‌زاده متولد ۷۳ است، کسی که نه امام را درک کرده و نه جنگ را و کسی که از نسل چهارم انقلاب است، لذا این شهدا به ما سفارش می‌‌کند، آخرین نفس شهدای ما اطاعت محض از ولایت فقیه است، همین بحثی که آنها سفارش کردند، حلقه مفقوده دشمنان است.

وی بیان داشت: شهدا عاشق امام زمان (عج) بودند، شهدا الگوی ما باید قرار گیرند، جبهه‌ای که آیت‌الکرسى براى ما ترسیم کرده، جبهه حق و باطل است، جبهه دیگرى وجود ندارد و سفارش شهدا اطاعت محض از ولایت و رهبرى است.

img_6841

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سفارش، شهدا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمدرضا

    سلام پیروی از ولایت مشکل کارها رو حل می کنه ولی بعضی ها فراموش کردند این امر مهمو

    خادم الشهید

    سلام جا دارد از جناب حاج اقا پور محمدی و امام جمعه گرامی و فرماندار عزیز هم بابت اهمیت دادن به جلسه شهدا تشکر کنم اجرتون با سالار شهیدا اباعبدالله الحسین

    محسن

    درود بر ولایت و ولایت مداران راه حضرت اقا.یا حسین