مراسم جایزه‌ تصویرگری باستانی‌پاریزی برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 29753
مراسم جایزه‌ تصویرگری باستانی‌پاریزی برگزار می‌شود

مشاور فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: با همکاری مس سرچشمه و دانشگاه تهران مراسم جایزه‌ تصویرگری استاد باستانی‌پاریزی برگزار می‌شود.

به گزارش”روراستی” پیروز ارجمند بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه هنرمندان تصویرساز در شهر سرچشمه افزود: از یک سال پیش طرح‌هایی در زمینه استاد باستانی‌پاریزی آغاز کردیم و توفیقی است که برای این استاد خدمت کنیم.

وی بیان داشت: آغازین گام این پروژه «آینه‌دار دوران» کار گروهی هنرمندان تصویرساز بود و بعد از این پروژه درصدد هستیم که با همکاری مس و دانشگاه تهران جایزه‌ تصویرگری باستانی‌پاریزی را برگزار کنیم.

مشاور فرهنگی و گردشگری اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کارهای اولیه این جایزه انجام شده و منتظر امضای نهایی تفاهم‌نامه هستیم که به زودی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: شهر پاریز در محور فرهنگی قرار گرفته که می‌تواند مرکز فرهنگی شود.

ارجمند با بیان اینکه خانه پدری استاد باستانی‌پاریزی تبدیل به موزه استاد می‌شود، افزود: موزه چهار استاد بنا می‌شود که اساتید روح‌الله خالقی، روح‌الامینی، باستانی‌پاریزی و هوشنگ مرادی‌کرمانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پدر استاد باستانی پاریزی ۹۹ سال پیش مدرسه‌ای ساخت که تبدیل به خانه فرهنگ و هنر می‌شود که بخشی از فرهنگ پاریز را احیا خواهد کرد.

ارجمند عنوان کرد: پاریز صنایعی از جمله گلیم، نمدمالی و طرح فرش خاص خود را دارد که ایجاد خانه فرهنگ در پاریز می‌تواند این شهر را به یک دوره پست‌مدرن تبدیل کند و محل آموزش‌های هنری برای جوانان و نوجوانان و نیز موزه مردم‌شناسی شود.

وی تصریح کرد: همچنین بنای یادبودی به مسابقه گذاشته می‌شود که به یاد دو بزرگ پاریز شهید الله‌دادی و استاد باستانی‌پاریزی است.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر در ادامه با اشاره به اینکه آثار امروز در موزه تهران به ثبت رسیده است، افزود: امیدواریم با تاسیس موزه این آثار به موزه باستانی‌پاریزی انتقال پیدا کند.

ارجمند یادآور شد: ثبت‌‌ نام این استاد در دایرهالمعارف بزرگ اسلامی انجام می‌شود که نیاز به همت مجموعه مس و فرهیختگان استان داریم.

وی متذکر شد: طرح تاسیس بنیاد استاد را هم آغاز خواهیم کرد.

 ۴۴ اثر ۲۴ هنرمند تصویرساز برگرفته از آثار استاد باستانی پاریزی از امروز تا ۱۳ دی ماه در نگارخانه مس شهر سرچشمه به نمایش گذاشته شده است.

img_7805-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، جایزه، پاریزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :