مطالعه برای صنعت جایگزین پسته در رفسنجان انجام شود

  • شناسه خبر: 30021
مطالعه برای صنعت جایگزین پسته در رفسنجان انجام شود

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطالعه برای صنعت جایگزین پسته در رفسنجان انجام شود.

 

به گزارش”روراستی” رضا رحمانی امشب در جلسه بررسی مشکلات  صنعت‌گران و کارآفرینان رفسنجان در معاونت توسعه مجتمع مس سرچشمه افزود: زمانی که شنیدم رفسنجان در وضعیت حال حاضر است، متعجب شدم.
وی بیان داشت: مالیات مشکل بزرگی برای واحدها است و در کشورهایی که با رکود مواجه شدند مالیات اخذشده را به واحدها برگردانده‌اند اما در کشور ما با توجه به اینکه معتقدیم مالیات در این شرایط نباید گرفته شود، اما دولت زمانی که پول ندارد حقوق‌ها را بپردازد به مشکل برمی‌خورد.
رحمانی با اشاره به اینکه اخیرا مقرر شد واحدهای صادراتی مالیات بر ارزش‌افزوده‌شان برگردد، افزود: همچنین قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای اصلاح به مجلس رفته است.
وی بیان داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده باغ‌های پسته این شهرستان سال‌هاست مقرون‌به صرفه نیستند و نمی‌توانند اقتصاد این شهرستان را تأمین کنند، لذا باتوجه به اینکه شرکت مس معین این منطقه است کار مطالعاتی طی مدت یک‌ماه انجام دهد و ما هزینه این مطالعات را پرداخت می‌کنیم تا صنعتی جایگزین پسته شود.
وی ادامه داد: هر صنایعی که توجیه اقتصادی داشته باشد ورود کند، مثلا صنایع وابسته به مس به طور طبیعی توجیه اقتصادی دارند.
رحمانی خاطرنشان کرد: مطالعه برای ایجاد شهرک تخصصی مس هم انجام شود، شهرک‌های تخصصی هم‌افزایی دارند، فعالیت‌های مرتبط با هم جمع می‌شوند و همدیگر را پوشش می‌دهند.
وی صادرات و فناوری را دو بال صنعت دانست و افزود: هر واحد تولیدی که به‌دلیل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کند خلاف فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده است.
این مسؤول عنوان کرد: استان کرمان از لحاظ اقتصادی برجستگی‌های زیادی دارد اما آمار پرداختی‌های آن اصلا رضایت‌بخش نیست.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مطالعه، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :