عدم صدور مجوز برای ساختمان‌های فاقد تاسیسات آتش‌نشانی

  • شناسه خبر: 30361
عدم صدور مجوز برای ساختمان‌های فاقد تاسیسات آتش‌نشانی

فرماندار رفسنجان گفت: به هیچ وجه به ساختمان‌هایی که نیاز به تاسیسات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارند در هیچ یک از مبادی ذیربط تا زمانی که این تاسیسات تامین نشده، مجوز صادر نشود.

فرماندار رفسنجان گفت: به هیچ وجه به ساختمان‌هایی که نیاز به تاسیسات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارند در هیچ یک از مبادی ذیربط تا زمانی که این تاسیسات تامین نشده، مجوز صادر نشود.

 به گزارش”روراستی“ملانوری فرماندار رفسنجان امروز در جلسه مدیریت بحران پیرامون وضعیت ساختمان های شهر با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان و مردم در حادثه ساختمان پلاسکو افزود: حادثه ساختمان پلاسکو حادثه‌ای غمبار بود که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان و خدمتگزاران مردم شد.

وی بیان داشت: اگر دقت نشود، ممکن است، اینگونه حوادث در هر نقطه دیگر رخ دهد و اگر افراد کارآزموده نباشند، برخورد با این حوادث جبران‌ناپذیر است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: وضعیت شهرستان رفسنجان در حوزه بناها باید بررسی شود و برنامه‌ریزی کنیم تا اینگونه گرفتاری‌ها در ساختمان‌ها به وجود نیاید.

ملانوری با بیان اینکه همچنین در حوزه بناهای تاریخی باید به سمت و سویی برویم که ضمن حفظ بناها از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری شود، افزود:  عبور تانکرهای حمل سوخت از مقابل بیمارستان علی بن ابیطالب باید بررسی و مسیر جایگزین مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه هیأتی مرکب از نماینده شهرداری، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز، میراث فرهنگی، آتشنشانی، نظام مهندسی و اتاق اصناف با مدیریت شهرداری تشکیل و از اماکن عمومی بازدید و فرم‌هایی طراحی شود، ادامه داد: این بررسی در دوره یک ماهه انجام شود و جوانب از جمله استحکام بنا و سایر مسائل دیده و گزارش ارائه شود.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: شرکت نفت موظف به تهیه پمپ ضدجرقه برای تخلیه تانکرهایی است که دچار حادثه می‌شوند و نیاز به تخلیه مواد سوختی دارند.

ملانوری بیان داشت: به هیچ وجه به ساختمان‌هایی که نیاز به تاسیسات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دارند در هیچ یک از مبادی ذیربط تا زمانی که این تاسیسات تامین نشده، مجوز صادر نکنند، انشعابات غیرمجاز گاز هرچه سریع‌تر جمع‌آوری و با مسببان برخورد شود.

وی تاکید کرد: هیأت مدیره و مدیرعامل مسکن فرهنگیان هرچه سریع‌تر نسبت به نصب تاسیسات آتشنشانی برابر با استانداردهای مربوطه و همچنین اصلاح آسانسور اقدام کنند.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: ظرف مدت یک هفته وضعیت بازار بررسی و گزارش آن در حوزه مشکلاتی که وجود دارد و در زمان بحران حاد است ارایه شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مجوز، صدور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :