رفسنجان رتبه نخست اهدای خون استان کرمان را دارد

  • شناسه خبر: 31079
رفسنجان رتبه نخست اهدای خون استان کرمان را دارد

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: رفسنجان با وجود ۶۲٫۵ درصد اهداکننده مستمر در استان جایگاه اول را داراست و در کشور هم از لحاظ شاخص اهداکننده جزو بالاترین رتبه‌ها است.

به گزارش”روراستی” مهدی محمدحسینی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح غیر رسمی سالن خون‌گیری  مرکز انتقال خون افزود: این سالن امسال مرمت اساسی شد و با تجهیزات نوین و هتلینگ داخلی برای رفاه حال شهروندانی که به قصد اهدای خون حضور می‌یابند، ایجاد شده است.

وی بیان داشت: از سال ۷۵ هیچ‌گونه مرمتی در این سالن صورت نگرفته بود و برای این نوسازی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰ میلیون تومان آن از اعتبارات تملک شهرستان و مابقی از محل ستاد مرکزی و انتقال خون استان تامین شده است.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان تصریح کرد: جزو سیاست‌های انتقال خون است که مراکز انتقال خون در تمام شهرستان‌ها به‌مراکزی جامع تبدیل شوند و رفسنجان هم به سمت مرکزی جامع پیش خواهد رفت.

محمدحسینی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط در ماه یک‌هزار نفر به مرکز انتقال خون مراجعه و حدود ۹۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند، افزود: بخشی از اهدای خون به وسیله واحد سیار صورت می‌گیرد و بالغ بر ۲ هزار واحد انواع فراورده‌های خونی در این مرکز تولید می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بخش عمده تولیدات این مرکز به مصرف بیماران خود شهرستان و بخشی هم به کهنوج و سایر نقاط استان ارسال می‌شود.

وی ابراز داشت: مرکز استان کرمان جزو ۱۸ مرکز کشور است که پلاسما برای شرکت‌های پالایشگر اروپا ارسال می‌کند و بعد از فرآوری به کشور باز می‌گردد و این کار کمک زیادی به کار درمان می‌کند.

محدحسینی بیان کرد: رفسنجان با وجود ۶۲٫۵ درصد اهداکننده مستمر در استان جایگاه اول را داراست و در کشور هم از لحاظ شاخص اهداکننده جزو بالاترین رتبه‌ها است.

وی عنوان کرد: اهداکنندگان از سال هشت صبح تا یک بعدازظهر می‌توانند برای اهدای خون خود در مرکز حضور یابند و با افزودن کادر دو شیفت در هفته عصرها خون‌گیری انجام می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، رتبه، یک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :