۱۰ درصد افراد به ظاهر سالم حساسیت پرتوی دارند

  • شناسه خبر: 31481
۱۰ درصد افراد به ظاهر سالم حساسیت پرتوی دارند

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: ۱۰ درصد افراد به ظاهر سالم حساسیت پرتوی دارند و نمی توانند استرس را تحمل کنند

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: ۱۰ درصد افراد به ظاهر سالم حساسیت پرتوی دارند و نمی توانند استرس را تحمل کنندبه گزارش”روراستی” حسین مزدارانی در نخستین کنگره پیراپزشکی منطقه هشت آمایشی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه انسان‌ها روزانه در معرض ۶ هزار نوع ماده مضر از جمله عوامل محیطی، آب و هوا، شیمیایی و … قرار دارند، افزود: انجام رادیوگرافی نابجا موجب بروز مشکلاتی در آینده می شود و رادیولوژی‌های بی‌مورد و نابجا در آینده مشکلاتی مانند سرطان‌ها و … را به وجود می آورند.
وی تصریح کرد: امواج رادیویی و پارازیت‌ها به نوعی در سلول‌های بدن تأثیرگذار هستند و می‌توانند، مشکلاتی را ایجاد کنند که در نهایت به سرطان‌زایی سلول منجر می‌شود.
مزدارانی با اشاره به استفاده پرتو در اکثر رشته‌های پزشکی تصریح کرد: هر میزان کمی از اشعه و تشعشع‌ها امکان به وجود آوردن بیماری‌ها و سرطان‌ها را دارد.
وی با بیان اینکه برخی سرطان‌های شایع در ایران از جمله سرطان پوست، استخوان، خون و کبد و مری شیوع دارد، گفت: حدود ۱۰ درصد از افراد به ظاهر سالم، حساسیت پرتوی دارند و نمی‌توانند، استرس‌ها را تحمل کنند.
وی افزود: در واقع این افراد حساس به پرتو هستند و نمی‌توانند، میزان شیمی‌درمانی و پرتوافکنی را در آزمایش‌ها یا در درمان‌ تحمل کنند، پس میزان کم هم می‌تواند به افزایش سرطان کمک کند.
مزدارانی با تاکید بر اینکه رادیوگرافی‌های ناخواسته نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: پرتوگرافی‌ها برای افراد به نحو مطلوب انجام شود و تعداد آن افزایش نیابد.
وی افزود: یکی از ترس‌های تشعشع‌ها این است که مشخص نیست در نسل بعد یا در چند نسل آینده علائم خود را نشان دهد

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،پیراپزشکی،منطقه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :