رکود مطلق در جامعه بر اثر سوء تدبیر دولت/برد برجام برای طرف غربی بود/برخی سفرها و هزینه گزاف از بیت‌المال منفعتی برای مردم ندارد

  • شناسه خبر: 31603
رکود مطلق در جامعه بر اثر سوء تدبیر دولت/برد برجام برای طرف غربی بود/برخی سفرها و هزینه گزاف از بیت‌المال منفعتی برای مردم ندارد

امام جمعه رفسنجان گفت: بر اثر سوء تدبیر اقتصادی رکود مطلق در جامعه سایه افکنده و وضع معیشت مردم به‌ ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه بدتر شده است

امام جمعه رفسنجان گفت: بر اثر سوء تدبیر اقتصادی رکود مطلق در جامعه سایه افکنده و وضع معیشت مردم به‌ ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه بدتر شده است.

به گزارش”روراستی” مسأله حقوق‌های نجومی این روزها کمرنگ شده و از رسیدگی به آن دیگر صحبتی به میان نمی‌آید، چند نفر از بیت‌المال خوردند و بردند و آب از آب تکان نخورد، اول راه صحبت از رسیدگی و معرفی از یک نفر تا چند هزار نفر به میان آمد، اما کم‌کم تعداد این افراد ریزش کرد و آمارها به زیر ۱۰۰ نفر رسید.

در حالی ‌که در رابطه با همین تعداد هم شفاف‌سازی صورت نگرفت و مردم منتظر اقدام و اعلام نتیجه در این زمینه هستند.

جویا شدن نظر علما در این زمینه و برخی مسائل کشور خالی از لطف نیست تا روشنگری شود و قدری یادآوری که این مسأله بزرگ هنوز در اذهان مردم هست و نیاز به شفاف‌سازی دارد.

در این زمینه با امام جمعه این شهرستان گفت‌‌وگویی تفصیلی را انجام شد.

حقوق‌های نجومی یک پدیده زشت در نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان پیرامون حقوق‌های نجومی اظهار داشت: یکی از پدیده‌های زشتی که در نظام جمهوری اسلامی در این سال‌های اخیر ایجاد شد و کام مردم را نسبت به دولت‌مردان تلخ کرد، مسأله حقوق‌های نجومی بود.

وی بیان داشت: برخی ویژه‌خواهان و ویژه‌خواران بودند که این حق را برای خود قائل شدند، حتی اگر قانون هم نقصی داشت، دلیل بر این نبود که افرادی بخواهند، این گونه از وضع قانون سوءاستفاده کنند و حقوق‌های کلان دریافت کنند.

رکود مطلق در جامعه بر اثر سوء تدبیر اقتصادی دولت

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: بر اثر سوء تدبیر اقتصادی رکود مطلق در جامعه سایه افکنده و وضع معیشت مردم به‌ ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه بدتر شده است، سال‌هایی که دولت‌مردان می‌گویند تورم بالای ۴۰ درصد بود زندگی مردم در جریان بود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌ که امروز رونق در کارخانه‌ها نیست، واقعاً کار اقتصادی صورت نمی‌گیرد و درآمد مردم افول کرده، افرای حقوق‌های سرشار دریافت می‌کنند.

باید با تدبیر به محرومان جامعه توجه کرد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه دریافت‌های نجومی هست و دولت‌مردان مدعی هستند، خزانه خالی است و از بانک مرکزی استقراض می‌کنند، افزود: باتوجه به اینکه دولت همچنین ادعا دارد که گرفتاری‌های اقتصادی دارد، دلیلی ندارد با پرداخت این حقوق‌های نجومی خزانه را خالی کند.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: باید با تدبیر به محرومان جامعه توجه کرد و رضایت خدا را جلب کرد.

رمضانی‌پور با بیان اینکه دولت در ابتدای برخورد با فیش‌های نجومی خوب وارد شد، اما خروجی خوبی ندیدیم، ابراز داشت: حتی یک نفر هم به دستگاه قضایی معرفی نکردند، صرف برگرداندن پول از سوی بعضی افراد به بیت‌المال کافی نیست.

وی ادامه داد: باید این ویژه‌خواهان و دریافت‌کنندگان نجومی برکنار و یا تنزل رتبه یابند که این کار هم صورت نگرفت.

دولت گزارش اقدام و عمل دهد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به نزدیکی به انتخابات تصریح کرد: دولت مستقر عملکردش تبلیغ است و رهبر معظم انقلاب نیز کارکرد دولت را تبلیغ برای خودش می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه و پایان سال قرار داریم، خاطرنشان کرد: دولت باید گزارش اقدام عمل دهد.

رمضانی‌پور برخی سفرهای استانی وزرا و معاونان به اسم اقتصاد مقاومتی و کارخانه‌هایی که افتتاح می‌کنند را یادآور شد و عنوان کرد: این افتتاح‌ها باید نفعی برای مردم و نظام داشته باشد و مردم خوب همه چیز را می‌فهمند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: ضرورت دارد در زمینه اعطای تسهیلات به کارخانه‌داران و تولیدکنندگان صداقت وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: این آمار و ارقام اشتغالزایی که مطرح می‌شود، باید واقعی باشد و که اگر درصدی هم واقعیت داشته باشد، باید امید واقعی را به جامعه القا کند.

بزرگان و دلسوزان نظام و جامعه نسبت به عملکرد دولت انتقاد دارند

رمضانی‌پور متذکر شد: اگر دولت صادقانه واقعیت‌های جامعه را به مردم بیان کرده بود و از مردم کمک می‌خواست، مردم بیش از حد انتظار به دولت کمک می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت با عملکردش باید برای مردم محبوبیت ایجاد می‌کرد، تصریح کرد: علما و بزرگان جامعه و کسانی که دلسوز هستند، نسبت به عملکرد دولت انتقاد دارند.

رمضانی‌پور تندرو خواندن برخی منتقدان را دور از انصاف دانست و افزود: این در واقع حفاظت از منافع نظام و ملت است نه تندروی، بلکه افرادی که تندرو تلقی می‌شوند، خود را وامدار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند.

برد برجام برای طرف غربی بود

وی خاطرنشان کرد: برجام که می‌گویند، معجزه بوده، اگرچه برد برد بود، اما برای غربی‌ها منفعت داشت، نباید در مقابل فرمایشات مقام معظم رهبری موضع گرفت و خلاف سخنان ایشان متن سخنرانی‌ها باشد.

این مسؤول اذعان کرد: این افراد در زبان خود را ولایتمدار می‌دانند، اما در واقع ولایت را قبول ندارند، ما نظام را به ارزانی به دست نیاوردیم که بخواهیم با دولت‌های غربی مماشات کنیم و آن را ارزان از دست بدهیم.

وی اظهار داشت: اگر نسبت به دولت‌های غربی بی‌اعتماد بودیم، یقیناً همه چیز داشتیم و مردم نسبت به دولت رضایت‌مندی بیشتری داشتند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: دولت‌مردان باید به بدنه مردم بروند و در سفرهای خود با طیف و قشر ضعیف جامعه، روحانیت، خانواده شهدا، نخبگان واقعی جامعه و جانبازان و دلسوخته‌گان میهن ملاقات کنند و باید دید چقدر در این رابطه دولت‌مردان ما عمل کردند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: اینکه با هم‌طیف و تشکل‌های مربوط به خود ملاقات صورت گیرد، نفعی برای مردم ندارد.

زعمای جامعه از کسانی انتخاب شوند که درد جامعه را درک کنند

رمضانی‌پور خروج هزینه‌های گزاف از بیت‌المال برای سفرهایی که منفعتی برای جوانان و مردم آن منطقه نداشته باشد را هدر دادن سرمایه ملت دانست.

وی با تاکید بر اینکه مردم چشمشان را باز می‌کنند و انتخاب درستی می‌کنند تا پشیمانی به بار نیاورند، بیان داشت: باید علما، زعما و دولت‌مردان از کسانی انتخاب شوند که درد جامعه را درک کنند و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به کشور خدمت کنند.

امام جمعه رفسنجان متذکر شد: پرهیز از دو قطبی‌ کردن جامعه از فرامین رهبر معظم انقلاب است که ضرورت دارد، همه نسبت به آن جامه عمل بپوشند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، رکود، دولت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • خسروي

    مردم خودشون به عملکرد دولت امتیاز میدن

    محمد

    محاسن دولت رو نمیگید

    جلال

    کدوم اقدام ما که چیزی جز رکود بازار ندیدیم

    طلبه

    سلام علیکم در خصوص مسایل فرهنگی هم ضعیف عمل کرده این دولت و ولنگاری ضد ارزشی بیداد میکنه ایکاش ّ مسولین به این مقوله بیشتر اهمیت میدادن

    طلبه

    سلام علیکم در خصوص مسایل فرهنگی هم ضعیف عمل کرده این دولت و ولنگاری ضد ارزشی بیداد میکنه ایکاش ّ مسولین به این مقوله بیشتر اهمیت میدادن

    خانه بدوش

    دولت که کاری برای ما خانه بدوشان نکرد ایشالا در اینده کسی به فکر ما باشه

    شهروند ولايي

    احسنت بر امام جمعه شجاع