خسارت ۹۵ میلیاردتومانی بارندگی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 31615
خسارت ۹۵ میلیاردتومانی بارندگی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: خسارت بارندگی‌های اخیر به شهرستان رفسنجان در مجموع ۹۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بوده است.

فرماندار رفسنجان گفت: خسارت بارندگی‌های اخیر به شهرستان رفسنجان در مجموع ۹۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بوده است.

به گزارش”روراستی“ملانوری ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: با سامانه بارشی که وارد استان شد، برکات زیادی به مناطق مختلف استان از جمله رفسنجان رسید.

وی با توجه به اینکه در منطقه ریسه شهربابک ۴۰۹ میلی‌متر، راویز ۳۰۰ میلی‌متر و در سرچشمه۲۵۰ میلی‌متر باران باریده است، بیان داشت: در تمام مناطق شهرستان فسنجان رودخانه‌ها جاری شدند.

ملانوری تصریح کرد: دو روز بارندگی رودخانه سفید ثانیه‌ای ۳۵۰ متر مکعب آب به سمت رفسنجان سرازیر کرد که در پی آن کل دشت شهرستان آبیاری شده است.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: تمام بندهای خاکی و سدهایی که احداث شده بود، آب‌گیری شدند و سد پیامبر اعظم با گنجایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گنجایش کاملاً پر شد.

ملانوری با اشاره به اینکه همچنین ۵۰ درصد سد سرچشمه که گنجایش بالایی دارد، آب‌گیری شد، خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران با کمک بخش خصوصی بسیار خوب عمل کرد تا این وضعیت مدیریت شود و کمترین خسارت را داشته باشیم.

وی در ادامه به مجموع خسارت‌هایی که بر اثر بارندگی‌ها به شهرستان رفسنجان وارد شده است، اشاره کرد و افزود: طبق اظهارات کارشناسان در بخش باغی و زراعی ۴۳ میلیارد تومان خسارت داشتیم.

ملانوری اضافه کرد:در بخش قنات‌ها و استخرها ۱۵ میلیارد تومان، در واحدهای شیلات و استخرهای پرورش ماهی و واحدهای دامداری و انبارهای علوفه هر کدام یک میلیارد تومان و در بخش سازه‌های آبخیزداری یک میلیارد  و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در بخش راه‌ها و پل‌ها ۲۰ میلیارد تومان، ساختمان‌های روستایی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در حوزه آب روستایی ۸۵ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب شهری یک میلیارد تومان و در واحدهای صنعتی و کارگاهی ۱۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است، ابراز داشت: جمع کل خسارت‌های وارده در موارد مذکور ۹۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بارنددگی، خسارت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :