۱۱ هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار هستند

  • شناسه خبر: 31740
۱۱ هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه مشغول به کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در مجموعه صنعت مس کشور بیش از ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در مجموعه صنعت مس کشور بیش از ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه فعالیت دارند.

به گزارش”روراستی” رضا اسماعیلی امروز سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵ در رزمایش پدافند غیرعامل ویژه جامعه کارگری در کارخانه کابل مجتمع صنعتی رفسنجان اظهار داشت: مجموعه کارگری استان کرمان نقش موثری در تولیدات استانی، ملی و بعضا بین‌المللی دارند که اگر به آنها توجه نکنیم، می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصاد کشور وارد سازد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد رفسنجان بر پایه تولید پسته، مس و دیگر تولیدات در شهرک‌های صنعتی است، ادامه داد: حجم گسترده‌ای از تولیدات در این شهرستان دارای برند ملی هستند و محصول ارزآور پسته دارای برند بین‌المللی است.

اسماعیلی عنوان کرد: محصول پسته در سطح جهان به نام ایران، استان کرمان و شهرستان رفسنجان شناخته شده که اگر تجارت، فرآوری و کاشت، داشت و برداشت این محصول مورد توجه واقع نشود، می‌تواند اقتصاد رفسنجان را دچار چالش کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر از مجموعه اشتغال باغات استان کرمان کاهش داشتیم، خاطرنشان کرد: این افراد چه باید بکنند و چه فعالیت و شغلی را باید به دست گیرند تا دنبال آسیب‌های اجتماعی نروند.

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که بیکار می‌شوند، قطعا آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، بزهکاری و … گریبانگیر آنها و خانواده‌هایشان می‌شود.

وی بیان داشت: در مجموعه صنعت مس کشور بیش از ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر در مجتمع مس سرچشمه حضور دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اگر صنعت مس دچار چالش شود و تولید و صادرات نداشته باشد، ضربه مهلکی خواهیم داشت، لذا مدیریت‌ها برای تولید و رونق بخشی به اقتصاد از اولویت‌های مهم مردم و دولت باشد.

اسماعیلی ابراز داشت: همین طور در تولید مرکبات، خرما و دیگر تولیدات در استان کرمان باید هوشیار باشیم که به چالش کشیده نشود.

وی عنوان کرد: چند سال اخیر گروهی در یکی از واحدهای صنعتی رفسنجان به منظور تجمیع و تعطیلی کارخانه‌های صنعتی نفوذ کرد که با درایت حراست و مجموعه فرمانداری رفسنجان مشکل رفع شد در غیر این صورت کارخانه دچار مشکل و رکود می‌شد.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ایمنی یکی از بحث‌های اصلی در پدافند غیرعامل بوده و یکی از وظایف اصلی دولت صیانت از نیروی کار و سلامت آنها است، لذا باید تولید و بهره‌وری وجود داشته باشد تا از محل پرداخت حقوق‌ها رفاه اجتماعی حاصل شود و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند.

وی افزود: وقتی حقوق معوقه هفت ماهه کارگران و کارمندان شرکت زغالسنگ در شهرستان زرند پرداخت شد، شاهد رونق در این شهرستان بودیم، زیرا کارگران و کارمندان با دریافت حقوق هم جهت خرید ملزومات به بازاریان و کسبه‌ها رونق بخشیدند و هم خانواده‌هایشان ذی‌نفع شدند و امید به زندگی در این شهرستان جریان پیدا کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کار، مشغول
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :