دولت به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه نکرد

  • شناسه خبر: 31846
دولت به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه نکرد

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر دولت به جوانان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کرده بود، قطعاً یکی از دولت‌های کارآمد بود و امروز این گرفتاری‌ها به ‌وجود نمی‌آمد.

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر دولت به جوانان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کرده بود، قطعاً یکی از دولت‌های کارآمد بود و امروز این گرفتاری‌ها به ‌وجود نمی‌آمد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بر رعایت تقوا تأکید کرد و افزود: تقوا بهترین توشه سفر آخرت است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، مسؤولان باید پاسخگو باشند که چه میزان از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق کردند، آماری که پشت آن کاری نباشد، فایده ندارد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: آمار واقعی اشتغالزایی را باید دولتمردان ارائه کنند، حقوق‌های نجومی را برخی می‌گیرند و کسی پاسخگو نیست که باید شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه باید چشم‌هایتان را باز و خوب انتخاب کنید، افزود: دولت و مجلس را شما مردم انتخاب می‌کنید، باید دقت کنید که خوب انتخاب شود و لازم است، نسبت به دسیسه‌های استکبار هوشیاری بیشتری داشته باشید.

رمضانی‌پور با اشاره به اظهارات ناقضان حقوق ‌بشر از جمله عربستان در مورد ایران تصریح کرد: امید است که سیاست‌های جنایت‌کارانه آن‌ها با نابودی آل‌سعود پایان یابد و زمینه فلاح و رستگاری در جامعه اسلامی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که نقض حقوق بشر دارند، باید با آن‌ها قطع‌ رابطه کرد، دولتمردان ایران دل به خارج خوش کردند و نتیجه‌ای هم نداشت، اگر دولت به جوانان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کرده بود، قطعاً یکی از دولت‌های کارآمد بود و امروز این گرفتاری‌ها به ‌وجود نمی‌آمد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به ابوذر فرمودند «ای ابوذر آگاه باش، خداوند بلندمرتبه موقعیت اهل‌ بیت (ع) مرا در میان امتم به مانند کشتی نوح قرار داد که هر کس سوار آن شود، نجات می‌یابد و در غیر این‌ صورت خود هلاک می‌شوند».

رمضانی‌پور ادامه داد: گاهی اوقات زمینه هدایت هست، اما انسان خود از واقعیت و حقیقت فاصله می‌گیرد، باب توبه به روی بندگان باز است، پس بنابراین کسی که در گرداب موج‌های جهالت‌ واقع شود برای نجات‌ یافتن باید راه اهل‌ بیت (ع) را پیش گیرد.

وی با تسلیت شهادت جان‌سوز بی‌بی دو عالم از همراهی مردم برای شرکت در جلسه‌های آن حضرت تشکر کرد و اظهار داشت: روز گذشته اجتماع فاطمیون برگزار شد و به برکت تشییع ‌جنازه شهید حسن عبداللهی به عظمت جلسه افزوده شد.

رمضانی‌پور بیان داشت: پیکر شهید حسن عبداللهی بیش از ۳۱ سال دوری از خانواده و مردم شهرش به آغوش آن‌ها بازگشت و روز سه‌شنبه و چهارشنبه مردم در تشییع پیکر این بزرگ‌مرد سنگ‌ تمام گذاشتند.

وی تصریح کرد: شهید به همه مردم تعلق دارد، او نورافشانی می‌کند و با آوردن پیکرش مایه افتخار برای جوانان ما و موجب استقامت نظام می‌شود، البته این اقتدار به ارزانی به وجود نیامده، بلکه از خون این شهدای غواص مظلوم زنده به‌ گور شده است که ما امروز این عظمت، آرامش و امنیت را داریم.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه برخی روزنامه‌های خارجی اذعان دارند که ایرانی‌ها تحمل فشارهای اقتصادی و سیاسی را ندارند، افزود: ایران به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح است که این عظمت و موهبت نظام به وسیله امام راحل و فرزندان این مرز و بوم و رهبری امام خامنه‌ای ایجاد شده است.

وی همچنین بیان کرد: شهید دیگر رفسنجانی شهید سعید محققی است که از منطقه فکه به آغوش خانواده‌اش بازگشت و در این ایام در تهران به خاک سپرده شده بود.

رمضانی‌پور در ادامه به برخی مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفندماه توسط امام راحل و آغاز هفته احسان و نیکوکاری هستیم در این ایام در زمینه کمک به مستمندان بشتابید.

وی تأکید کرد: شهروندان برای تهیه ملزومات حتماً از تولیدات داخلی کشور و شهرمان خرید کنند، زیرا اقتصاد مقاومتی یعنی تولیدکنندگان داخلی بتوانند، کارگران خود را حفظ کنند.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «همراه با کیفیت مایحتاج مردم را تولید کنید»، ابراز داشت: به اجناس خارجی دل خوش نکنیم هر قطعه خارجی که در منزل استفاده کنید، یک سیلی به صورت تولیدکننده داخلی می‌زنید.

وی یادآور شد: هفته آینده دعای ندبه در روستای عرب‌آباد برگزار می‌شود و از شبکه سراسری هم پخش می‌شود.

امام جمعه رفسنجان همچنین متذکر شد: روز درختکاری در ۱۵ اسفندماه است و ضرورت دارد به این سرمایه عظیم ملی بها دهید و درخت‌ها را در جایی بنشانید که لازم به جابه‌جایی نباشد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دولت، رهبر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :