عضویت ۱۲۰۰ نفر از مهندسان رفسنجان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

  • شناسه خبر: 31850
عضویت ۱۲۰۰ نفر از مهندسان رفسنجان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی استان کرمان ۱۳ هزار عضو دارد که یک هزار و ۲۰۰ عضو آن از مهندسان رفسنجان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی استان کرمان ۱۳ هزار عضو دارد که یک هزار  و۲۰۰  عضو آن از مهندسان رفسنجان است.

مجید اسماعیلیان رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمان و عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت و گو با خبرنگار “روراستی” افزود: مجموعه نظام مهندسی استان کرمان بیش از ۱۳ هزار عضو در استان دارد که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها در رفسنجان هستند و نیمی از آنها دارای پروانه اشتغال می باشند.

وی بیان داشت: در زمینه ساختمان سازی و جایگاه استان کرمان از منظر و دید متخصصان مجموعه نظام مهندسی خارج از مجموعه، در ارتقای کیفیت سازه های ساختمانی نقش موثری داشتیم اما در زمینه پرداختن به نماهای ساختمانی و سیمای شهرسازی جای فعالیت زیاد است.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور تصریح کرد: استان کرمان یکی از استان هایی است که ارتباط بین مجموعه هایی که مرتبط با ساختمان است، خوب می باشد و با شهرداران و شوراهای شهر و همچنین اداره کل راه و شهرسازی و معاونت ها تعامل و همدلی بیش از جاهای کشور وجود دارد، اما در برخی بخش ها اجرای قوانین مانع از انجام امور می شود.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: کارگروهی در استانداری با محوریت سازمان بهزیستی نسبت به بحث مناسب سازی ساختمان ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به قانون نظام فنی و اجرایی کشور و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیان کرد : موازی کاری و وجود دستگاههای متولی امر اجرای کنترل مقررات ملی و مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی را شاهد هستیم و  این موارد به خوبی رعایت نمی شود و باید از توان جامعه مهندسی که ۴۰۰ هزار عضو در کشور دارد بیشتر استفاده شود.

این مسؤول با اشاره به مناسب سازی محیط برای معلولان ابراز داشت: در ساختمانی که ادارات ما را هم  تشکیل می دهد مراجعه افراد معلول هم به سختی صورت می گیرد و در زمینه شهرسازی و پارک ها و …این موضوع هنوز به جد جای خود را پیدا نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو توضیح داد: نباید نشست تا حادثه ای این چنینی پیش آید و بعد به فکر چاره بود، سازه یک ساختمان باید در تمام موارد ازجمله ضدحریق کردن و بالا بردن توان مقابله با حریق ، پله های فرار و ..برای مجموعه ها در نظر  گرفته شود تا در موارد مشابه حادثه پلاسکو بتوان به خوبی پوشش داد و تلفات نداشت.

اسماعیلیان متذکر شد: در رابطه با کنترل ساخت و ساز در کشور متولیان و مسؤولان زیادی وجود دارد که موازی کاری ها کار را به خوبی پیش نمی برد، در زمینه استاندارد آسانسورها شرکت های همکار اداره استاندارد ورود می کنند در حالیکه سازمان نظام مهندسی در کلیه بخش ها توانایی دارد و کنترل کیفی در تمام زمینه های مربوط به آسانسور را به خوبی انجام می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به ظرفیت جامعه مهندسان بیشتر اطمینان کند تا شاهد به روز شدن اجرای مقررات ملی ساختمان در تمامی موارد ۲۲ گانه باشیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مهندسی، سازمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :