لزوم کنترل ورود سم کلروپیریفوس به رفسنجان

  • شناسه خبر: 31963
لزوم کنترل ورود سم کلروپیریفوس به رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: ورود سم کلرویپریفوس به شهرستان رفسنجان باید کنترل شود.

فرماندار رفسنجان گفت: ورود سم کلرویپریفوس به شهرستان رفسنجان باید کنترل شود.

به گزارش”روراستی“ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته نظارت بر نهاده‌های کشاورزی این شهرستان افزود: انبارهای سم‌فروشی در رفسنجان باید به خارج از شهر انتقال یابد و ضررت دارد مجتمع انبارهای سموم ایجاد شود و تمام سم‌فروشان ملزم به اجرای این مهم هستند.

وی بیان داشت: ورود سم کلروپیریفوس با توجه به اینکه ممنوعیت استفاده از آن ابلاغ شده است باید کنترل شود و آمار همین میزان سمی که در واحدهای سم‌فروشی است گرفته شود تا نسبت به انتقال آن پس از هماهنگی با استان و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به مناطق جنوبی اقدام شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: از طریق مروّجان کشاورزی به کشاورزان تذکرات لازم داده شود که نسبت به خرید این نوع سم اقدام نکنند و نیاز است در این زمینه نشست اضطراری بین مسؤولان ما و استان برگزار شود.

ملانوری با اشاره به وجود ۱۰۵ واحد سم‌فروشی در شهرستان عنوان کرد: طی یک‌ هفته آمار سموم موجود با نام مذکور در بازار گرفته و اعلام شود تا در یک دوره زمانی دیگر این سم به شهرستان وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار طی سال‌های گذشته بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن سم در سال مصرف داشتیم که این میزان را با نظارت‌ و ترویج مهندسان کشاورزی کاهش دادیم و این میزان مصرف سم علاوه بر گردش مالی بالایی که داشت به سلامت مردم به‌ویژه کشاورز لطمه وارد می‌کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کنترل، سم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :