ایستگاه‌های هواشناسی در رفسنجان افزایش یابد

  • شناسه خبر: 31981
ایستگاه‌های هواشناسی در رفسنجان افزایش یابد

فرماندار رفسنجان بر ضرورت توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان تأکید کرد.

فرماندار رفسنجان بر ضرورت توسعه ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان تأکید کرد.به گزارش”روراستی” حمید ملانوری صبح امروز در دیدار با معاون پایش شبکه سازمان هواشناسی و رئیس هواشناسی کشاورزی کشور در فرمانداری افزود: عمده اشتغال در استان کرمان به‌ویژه شهرستان رفسنجان در بخش کشاورزی است.
وی بیان داشت: در این شهرستان برای درختان پسته یکسال مردم زحمت می‌کشند و هزینه‌های زیادی می‌پردازند تا محصول به دست آورند، اما از چن روز قبل از سال نو تا اواخر اردیبهشت نگرانی و استرس در مردم هست که درختان دچار سرمازدگی نشوند.
فرماندار رفسنجان افزود: سال گذشته سال محصول در این شهرستان نبوده اما امسال باتوجه به آنچه روی درختان نشان می‌دهد، سال محصول است و امیدواریم هزینه‌هایی که انجام شده ثمر بدهد.
ملانوری خاطرنشان کرد: اما طی این سال‌ها شاهد بودیم که یک‌مرتبه در یک ساعت تمام محصول بر اثر سرمازدگی نابود می‌شود، از طرفی تمام کارهای ما وصل به همین درآمد پسته است که با این سرمازدگی‌ها وضعیت اقتصادی شهرستان با چالش جذی مواجه می‌شود.
وی افزود: اما پیشرفت‌های علم و تکنولوژی سبب شده بتوان برای این مشکلات و چالش‌ها فکری کرده تا از حوادث و پشگیری شود، استقرار ایستگاه‌های هواشناسی در بخش کشاورزی کمک زیادی می‌کند که در این شهرستان چند ایستگاه مستقر شده است.
فرماندار رفسنجان ابراز داشت: ایستگاه‌ها در مناطق مختلف نیاز به توسعه دارد، در بعضی مناطق بادهای خوبی داریم که باتوجه به سیستم‌های جدیدی که در حوزه تولید برق ایجاد شده می‌تواند در تولید برق کمک کند.
وی تصریح کرد: هواشناسی می‌تواند در این حوزه هم کمک کند به‌ویژه در حوزه سرمازدگی محصول توقع می‌رود سازمان هواشناسی نظر مساعدی در این شهرستان داشته باشد.
ملانوری بیان کرد: سازمان هواشناسی ورود جدی داشته باشد به تناسب ظرفیت هر منطقه و نیازهای آن محل ورود کرده و کمک باشد.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،هواشناسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :