اساتید دانشگاه مدیریت توسعه‌ای را در جامعه پیاده کنند

  • شناسه خبر: 32063
اساتید دانشگاه مدیریت توسعه‌ای را در جامعه پیاده کنند

استاندار کرمان با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور گفت: اساتید دانشگاه نباید تنها بهتدریس بپردازند، بلکه مدیریت توسعه‌ای را نیز در جامعه پیاده کنند.

استاندار کرمان با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور گفت: اساتید دانشگاه نباید تنها بهتدریس بپردازند، بلکه مدیریت توسعه‌ای را نیز در جامعه پیاده کنند.

به گزارش”روراستی” علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جشن ۲۵ سالگی تاسیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) شهرستان رفسنجان افزود: نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور و دنیا، زیربنایی است، تربیت فارغ‌التحصیلان کارآمد و نیروی انسانی ماهر برای توسعه و پیشرفت کشور، گشودن مرزهای علم و دانش را به عهده دارند.

وی با مقایسه تعداد دانشگاه‌های ایران با سایر نقاط جهان تصریح کرد: براساس آمار وزارت علوم ما پنج‌ برابر کشورهای پیشرفته دنیا دانشگاه داریم، ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه در ایران فعالیت دارند در حالی که چین با آن جمعیت ۲ هزار و ۴۸۱ دانشگاه و هندوستان یک هزار و ۶۲۰ دانشگاه دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به گفته رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای مبنی بر ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه سالانه آموزش کشور خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه در توسعه نه تنها به مفهوم زیرساخت یا گشودن مرزهای علم، بلکه به معنی توسعه پایدار و توانمند ساختن مردم برای اقتصاد است.

استاندار کرمان توسعه نیروی انسانی را از سرمایه‌های اجتماعی دانست که نقشی در خلق ثروت دارد و ابراز داشت: ممکن است کشوری نفت و منابع طبیعی نداشته باشد، اما سرمایه اجتماعی دارد که بالای ۷۰ درصد نقش توسعه‌ای ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردانی کنیم از خیرانی که سخاوتمندانه در جهت گسترش دانشگاه‌های ما همت کردند، بیان داشت: نقش پیشگامان ممتاز و کسانی که در تقویت این نهال اقدام کردند، ستودنی است.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها باید بازنگری صورت گیرد، دانشکده کشاورزی جیرفت از حضور اساتید معتبر کشاورزی بهره می‌برد، اما رادندمان بخش کشاورزی در استان کرمان پایین است.

وی گفت: چگونه با وجود این ظرفیت‌ها نتوانستیم کاستی‌ها را در بخش کشاورزی از بین ببریم.

رزم‌حسینی عنوان کرد: استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی، مدل توسعه مرکز پیرامونی دارد که سبب ساخت کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت ملی مس معین منطقه ۶ کشور است و بیش از ۴۰ سال تولید دارد، اما محیط‌ زیست لطمه خورده، روستاها تخریب شدند و شهربابک توسعه پیدا نکرده است، با هزینه‌های دولت پیشرفتی حاصل نمی‌شود، باید اقتصاد روستاها را درست کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به سفر خود به شهرستان بافت ابراز داشت: بانک گردشگری معین این منطقه است و طی چهار ماه گذشته واحد فولادسازی که در حال زیان بود را با تغییر خط تولید به صنعت کشور باز می‌گردد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: امروز در آن منطقه حدود ۴۰۰ نفر در حال کار هستند که سال آینده با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.

وی اذعان کرد: استان کرمان بزرگترین تولیدکننده کرک در کشور است و کارخانه پشم کرک روز گذشته در بافت راه‌اندازی شد و در حال کار است.

رزم‌حسینی گفت: ایجاد صندوق‌های خرد روستایی برای توانمندسازی مردم ایجاد شده است، اگر دانشگاه مدیریت بخشی از این منطقه را به عهده گیرد و مردم، روستاییان و دهیاران مناطق را کمک کند، اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم امروز دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان معین یکی از مناطق این شهرستان شود تا فصل جدیدی در ماموریت‌های دانشگاه‌های کشور از رفسنجان رقم بخورد و اساتید ما مدیریت توسعه را هم پیاده کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مدیریت، دانشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ali

    نمیدونیم این کارا واسه مردمه یا انتخابات اینو باس روشن کنن واسه مردم؟

    بهرامپور

    پارسال بدون هیچ کدوم از این حرفا اصلاحات پیروز شد، مردم همون مردمن و اصلاحات هم همون اصلاحات، خلاصه بگم اصلاحات نیازی به این حرفا نداره

    آقای حسن برخورداری

    خیلی خوبه.دست مریزاد. اما حیف که همه هستن غیر از اونایی که باید باشن. تا ردیف آخر به نظر می آد مسوولین و مدعوین محترم نشستن حالا اصل کاریها یعنی دانشجویان کجا هستن الله اعلم.