برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال/ راهکارهای ساده پلیس برای پیشگیری از سرقت

  • شناسه خبر: 32093
برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال/ راهکارهای ساده پلیس برای پیشگیری از سرقت

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان از برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال خبرداد.

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان از برخورد قاطع  پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال خبرداد.

به گزارش”روراستی” سرهنگ خلیلی جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان در گفتگویی با تاکید بر اینکه تامین نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی مهمترین اولویت کاری پلیس در این ایام است خاطرنشان کرد: پلیس با رانندگان خودرو هایی که موجب برهم زدن نظم و امنیت شهر شوند علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو، راننده خاطی را نیز تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهد کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی  رفسنجان تاکید کرد:نیروی انتظامی رفسنجان باآمادگی کامل و انجام اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری افرادی که در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه فعالیت می کنند، تلاش خود را به کار می گیرد تا این روز با امنیت کامل و رضایت خاطر مردم سپری شود وی هم چنین بیان داشت با همکاری بسیج ایست و بازرسی در محورهای جاده سرچشمه برقرار و تست الکل از افراد مشکوک اخذ و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد

وی بیان کرد:رفسنجان باداشتن محورهای مواصلاتی ملی جایگاه شاخصی  داردلذا برای تامین آسایش و ایمنی مسافرانی که از این محورها عبور می کنند تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده که با اجرای آن خدمات مورد نیاز مردم در ایام نوروز بخوبی ارائه خواهد شد.

سرهنگ خلیلی گفت: در این راستا به منظور کاهش آمار مجروحان و تلفات جاده ای در سوانح مقرر شده است بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب نیز اجباری شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود:طرح نوروزی ناجااز ۲۵ اسفندماه با مشارکت دستگاه های امدادی و خدمات رسان آغاز خواهد شد و با استقرار ماموران پلیس راه و انتظامی در محورهای اصلی و فرعی نسبت به ایمن سازی و روان سازی ترافیک در جاده ها اقدام خواهد شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی رفسنجان  تصریح کرد: با توجه به ترافیک ایجاد شده در مسیرهای درون شهری از شهروندان انتظار داریم در روزهای پایانی سال از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کاهش ترافیک شهری کمک کنند.

سرهنگ خلیلی یادآور شد: به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده های احتمالی از تمامی شهروندان انتظار داریم در هنگام خرید و پرداخت هزینه های خود از دادن کارت های اعتباری به فروشندگان خودداری کرده و رمز کارت را خودشان وارد کرده و هزینه ها را پرداخت کنند.
راهکارهایی ساده پلیس برای پیشگیری از سرقت
همه ما با این ضرب المثل “مالتو سفت بچسب همسایتو دزد نکن” آشنا هستیم ، اما باز هم در برخی موارد با اهمال کاری موجب آن می شویم که اموالمان مورد دستبرد قرار گیرد. تنها با رعایت نکاتی ساده می توان خطر سرقت از اموال شخصی را به حداقل برسانیم.
*استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب باعث می شود دزدان برای ورود به داخل خانه با تاخیر روبه رو شوند. بررسی های پلیس نیز نشان می دهد این خانه ها کمتر مورد دستبرد قرار گرفته اند.
*مقابل پنجره ها و نورگیر، نرده های محافظ ایمنی نصب کنید. متاسفانه برخی شهروندان به قفل در پشت بام توجه ای نمی کنند و این باعث شده دزدان از این راه وارد خانه ها شوند. بدین ترتیب با قفل کردن درهای پشت بام، دزدان را ناکام می گذارید.
*وسایل قیمتی مانند طلا، جواهرات و اسناد را در محلهای امن و یا نزد بستگان مورد اعتماد قرار داده و آنها را در محلهای قابل دسترس نگهداری نکنید. همچنین هنگام مسافرت مدت زمان و مقصد سفر خود را به همسایگان مورد اعتماد اطلاع دهید تا در این مدت رفت و آمدها و تغییر نور در خانه را زیر نظر داشته باشند.
*در صورت گم کردن کلید خانه بلافاصله قفلها را تعویض کنید. از قرار دادن کلید در محلهایی مانند زیر جاکفشی، گلدان و سایر محلهای قابل دسترس به شدت خودداری کنید. زیرا دزدان پس از ورود به داخل ساختمان برای یافتن کلید احتمالی ابتدا سراغ این محلها می روند. در صورتی که اطراف خانه شما خالی از سکنه است و یا در مجاور آن مشغول کار ساختمان سازی هستند، لازم است از خانه خود مراقبت بیش تری به عمل آورید.
* مراقب کیف قاپان و جیب بران در مراکز خرید و همچنین سارقان لوازم داخل خودرو در استراحتگاه ها باشید.
* در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس باشید.همچنین از قرار دادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید.
* از قبول چک پول از افراد ناشناس خودداری کنید. در فروشگاه هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری کرده و رمز و مبلغ پرداختی را خود وارد کنید. در پایان هم رسید دریافت کنید.
* مراقب افرادی که تحت عنوان مامور قصد کنترل چک پول و اشیای خریداری شده شما را دارند باشید. همچنین خرید خود را حتی برای چند لحظه رها نکنید زیرا سارقانی با پرسه زدن در اطراف مراکز خرید ، اقدام به قاپیدن بسته های خرید و فرار با موتورسیکلت می کنند.
* هنگام مسافرت به هشدارهای پلیس توجه کرده و اثاثیه خود را داخل صندوق عقب قرار داده و از قرار دادن آنها به خصوص چمدان ها بر روی باربند خودداری کنید.اشیای قیمتی را داخل خودرو و در معرض دید قرار ندهید.
* در صورتی که قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارید توجه داشته باشید در محل های خلوت و کم تردد چادر برپا نکنید. اشیای قیمتی و با ارزش را کنار چادر رها نکنید. دزدان شب ها با بریدن بخشی از چادر اقدام به سرقت کیف و دیگر لوازم با ارزش می کنند. از سوی دیگر چادر مسافرتی خود را در نزدیکی خودرو برپا کنید.
* چنانچه در جاده افرادی با خودرو و لباس شخصی و تحت عنوان مامور شما را متوقف کرده و مدعی شدند خودروی شما سرقتی است به راحتی تسلیم خواسته آنها نشوید و از مامور بودن آنها مطمئن شوید. آدرس و شماره تماس خود را در جیب کودکان قرار دهید. از قبول غذا و نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری کنید. اطفال را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید.
* به محض وقوع سرقت یا اطلاع از آن مراتب را سریعا به شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند و در دادن آدرس، تلفن و… دقت لازم را داشته باشند چراکه این امر حضور ماموران را سریعتر خواهد کرد .
*همچنین مالباختگان باید تا زمان حضور ماموران از به هم زدن صحنه، اعم از مرتب کردن وسایل، جابجایی آنها، دست زدن به اشیاء و تردد غیرضروری پرهیز کنند و درصورتی که به واسطه سرقت، شیشه، درها یا پنجره شکسته است از جمع آوری خرده شیشه ها خوداری کنند .
*از حضور و دخالت افراد ناشناس که ظاهرا برای کمک و همدردی با مالباخته در محل تجمع یا اقدام به جابجایی وسایل و… می کنند جلوگیری کنید. هرگونه اطلاع و یا اخبار در مورد نحوه سرقت، موارد مشابه به آن و… که ممکن است به نظر مهم باشد را با ماموران در میان بگذارند .
*اگر مورد سرقت، وسیله نقلیه باشد مالباختگان باید توجه داشته باشند که به منظور پیشگیری از اقدام نامشروع و ضدامنیتی سریعا مشخصات کامل وسیله نقلیه شامل نوع، شماره پلاک، شماره موتور، رنگ، شماره شاسی یا بدنه، مدل سیستم و… را به صورت کتبی به ماموران مربوط تحویل و درصورت امکان ساعت و تاریخ دقیق سرقت یا ساعت و تاریخ اطلاع از سرقت را به ماموران اطلاع دهند .
*حداقل دو آدرس و شماره تلفن برای تماس اضطراری ماموران در اختیار آنان قرار دهند و در صورتی که مورد سرقت جیب برها قرار گرفته اند، با حفظ خونسردی با ۱۱۰تماس حاصل نمایند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، برخورد، پلیس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :