وضعیت کارگر در جامعه ما اصلا خوب نیست

  • شناسه خبر: 32640
وضعیت کارگر در جامعه ما اصلا خوب نیست

امام جمعه رفسنجان گفت: وضعیت اشتغال و تولید و وضعیت کارگر در جامعه ما اصلا خوب نیست.

امام جمعه رفسنجان گفت: وضعیت اشتغال و تولید و وضعیت کارگر در جامعه ما اصلا خوب نیست.

به گزارش”رواستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر امروز در جشن روز کارگر در تالار علقمه این شهر اظهار داشت: ماه شعبان ماه باعظمتی است و اعیاد شعبانیه را تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه شرایط حاکم بر جامعه بر اثر تحریم‌ها و ناکارآمدی‌های به وجود آمده، گله‌مندی‌هایی در جامعه کارگری به وجود آورده است، افزود: وضعیت اشتغال و تولید خیلی بد است و وضعیت کارگر هم در جامعه ما اصلا خوب نیست.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اسلام دستور داده به کارگر بها داده شود اما در وضعیت کنونی بعضی سوءاستفاده می‌کنند و از کارگران بیگاری می‌کشند، کارگران زمان زیادی کار می‌کنند اما پول کمی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احترام به کارگر و دادن حق او واجب است حتی برای استراحت کارگر در اسلام زمان مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در برخی کارگاه‌ها جایی برای نمازخواندن کارگران وجود ندارد در حالی‌که ارزش نماز بالاست و کارگر باید در مکان مناسب و فرش مناسب به فریضه نماز بپردازد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه حقوق کارگر تنها حقوق روزانه نیست، بلکه حقوق‌های زیادی دارد که بر کارفرما واجب است که آن را بپردازد، اظهار کرد: کارگران هم باید وجدان کاری داشته باشند و در محیط کار باانگیزه باشند تا کارگاه و کارخانه بماند و درآمد داشته باشد.

وی افزود: رابطه کارگر و کارفرما دوسویه است که حتما باید دوطرف رعایت کنند تا اشتغال پایدار بماند و تولید در جایگاه خود از کیفیت و مرغوبیت کافی برخوردار باشد.

رمضانی‌پور با اشاره به کارکردن بانوان برای کمک به مخارج خانواده اظهار داشت: اسلام بهترین وظیفه زن را خانه‌داری و تربیت فرزند دانسته اما زمانی که زن می‌خواهد کمک به معیشت خانواده کند باید مجموعه‌ها حقوق مکفی و مساوی به این بانوان بدهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، وضعیت، کارگر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :