پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی اقتصاد مقاومتی در روستاها

  • شناسه خبر: 32685
پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی اقتصاد مقاومتی در روستاها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم به دهیاران واگذار می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم به دهیاران واگذار می‌شود.

به گزارش”روراستی” هادی شهسواری در دیدار با دهیاران این شهرستان اظهار داشت: در روستاها به دهیارانی که طرح‌های اشتغالزایی پایدار معرفی کنند تسهیلاتی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از اواخر سال گذشته تا کنون مجوز اعطای تسهیلات به ۱۰ طرح اشتغالزایی در روستاهای استان کرمان صادر شده که از این تعداد هشت مورد این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

شهسواری بیان داشت: ایجاد گلخانه‌ای در بخش کشکوئیه رفسنجان با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر نمونه‌ای از این طرح‌ها است.

مدیرکل امور دهیاری‌ها و شوراهای استانداری کرمان ادامه داد: دهیاران با معرفی طرح‌های اشتغالزایی در روستاها می‌توانند تسهیلات با بهره هشت درصد و بازپرداخت هشت ساله را دریافت کنند، ضمن اینکه دهیاران می‌توانند بدون ضامن و با ارائه سفته و چکی از طرف دهیاری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان را دریافت و طرح اجرا کنند.

شهسواری عنوان کرد: بیش از ۱۹۰ روستا در استان کرمان سهمیه جذب اعتبارات و تسهیلات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را داریم که تاکنون بیش از ۶۰۰ دهیار طرح‌هایی را معرفی کرده‌‌اند.

وی بیان داشت: روستاییانی هم که متقاضی ایجاد شغل در روستاها هستند و طرح ارائه دهند می‌توانند طرح‌هایی از جمله گردشگری، بوم گردی، گلخانه، فعالیت‌های صنعتی و … را تا سقف یک میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، بانک سینا، پست بانک و بانک کشاورزی دریافت کنند.

شهسواری تأکید کرد: این افراد باید طرح‌های خود را به دهیاران و بخشداران معرفی و پس از بررسی این طرح‌ها در روستاها آنها را به این بانک‌ها معرفی خواهیم کرد تا وام‌هایی با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به آنها اعطا شود.

وی گفت: امسال ۳۰ درصد از اعتبارات استانی در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد تا تحول جدی در حوزه عمران و آبادانی این روستاها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۴ روستا در کشور به اینترنت پر سرعت مجهز شده‌اند، اظهار کرد: قرار است در کشور ۲۵ هزار روستا به این اینترنت پر سرعت تجهیز شوند و در استان کرمان نیز حداقل یک هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پرداخت، تسهیلات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :