جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور پایان یافت

  • شناسه خبر: 32842
جشنواره قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور پایان یافت

سی و دومین جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان پایان یافت.

سی و دومین جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان پایان یافت.به گزارش”روراستی” مدیرکل مرکز فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی دانشجویان مناطق ۷ و ۸ کشور در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان، یکی از ویژگی‌های جشنواره‌های قرآنی را تداوم‌ آنها دانست و افزود: سی و دومین جشنواره قرآنی دانشجویان در مناطق مختلف کشور در دانشگاه‌های ولی‌عصر(عج) رفسنجان، شهرکرد، خواجه نصیرالدین طوسی در تهران، قزوین و مازندران در حال برگزاری است.
رشید جعفرپور ادامه داد: برگزاری این جشنواره طی ۳۲ سال گذشته نشان می‌دهد که دولت با هر رویکردی قرآن و عترت را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره پر مخاطب‌ترین جشنواره‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: این جشنواره همگرایی دانشگاه را می‌رساند و ۱۰ درصد دانشجویان در آن شرکت می‌کنند.
جعفرپور ادامه داد: در ۱۰ دانشگاه که زیرمجموعه وزارتخانه هستند از جمله دولتی، پیام‌نور و … جشنواره قرآن و عترت در پنج حوزه کتبی، شفاهی، هنری، فناوری و پژوهشی در حال برگزاری است.
وی عنوان کرد: در مجموع ۴۰۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره در کل کشور به جشنواره سراسری که در شهریورماه در گرگان برگزار خواهد شد راه می‌یابند.
در ادامه مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان اظهار داشت: قرآن کتابی از سوی خداست و سخن بشر نیست.
حجت‌الاسلام محمدرضا محی‌آبادی افزود: تلاوت و قرائت قرآن جزء نحستین مراتب انس با قرآن کریم است و از خداوند بخواهیم توفیق تدبر در آیات الهی را به ما عطا کند.
وی ادامه داد: قرآن نور است و از ویژگی‌های مهم قرآن، احساس آرامشی است که به قلب انسان نفوذ می‌کند.
در پایان به ۳۲ نفر از دانشجویان دختر و پسر که از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در سی و دومین جشنواره قرآن و عترت مناطق ۷ و ۸ کشور شرکت کرده بودند و در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن، ترتیل و قرائت تحقیق حائز رتبه‌های برتر شدند، تندیس جشنواره و جوایزی اهدا شد

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،جشنواره،قرآنی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :