برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات در رفسنجان

  • شناسه خبر: 32852
برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات در رفسنجان

سرپرست جمعیت هلال‌احمر رفسنجان از برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات در روستای داوران رفسنجان خبر

سرپرست جمعیت هلال‌احمر رفسنجان از برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات در روستای داوران رفسنجان خبر داد.به گزارش”روراستی” ابراهیم بابایی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال‌احمر با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یکی از پرکارترین مجموعه‌های عملکردی و نهاد مردمی با وسعت جهانی است، افزود: خدمات جمعیت‌ هلال‌احمر منحصر به حوادث نیست و به عنوان عضو مؤثر در ستاد مدیریت بحران ساماندهی مدیریت بحران را بر عهده دارد.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان تصریح کرد: خدمات و طرح‌های زیادی در جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود که مهم‌ترین آن طرح ملی باکیفیت و ارزشمندی با عنوان طرح ملی خادم است که بسیاری از مردم به‌دلیل عدم آگاهی همکاری نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه تسهیل‌گران طرح خادم با مراجعه به منازل مباحثی مطرح می‌کنند که مهم‌ترین آن ایمنی محل زندگی آنهاست، خاطرنشان کرد: آموزش غنچه‌های هلال که در مهدها انجام می‌شود و نیز طرح دادرس دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی فعالیت‌ها و جذب خیران از دیگر اقدامات جمعیت است، افزود: خدمات خیرخواهانه‌ای خیران و واقفان در جمعیت هلال‌احمر رفسنجان دارند که از خیران به‌نامی همچون مرحوم آزادی، مرحوم نیک‌نفس، مرحوم شفیع‌پور و مرحوم مرادی به نیکی یاد می‌کنیم.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان ابراز داشت: در جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌ها بر مبنای مشارکت عموم مردم انجام می‌شود و اگر عموم مردم کمک کنند، توفیق بیشتری حاصل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عضوگیری هم در حوزه جوانان و هم امدادگران به‌طور جدی انجام می‌شود، عنوان کرد: در حوزه داوطلبان نیز برای افراد بالای ۲۹ سال عضوپذیری با جدیت انجام می‌شود.
بابایی در ادامه با بیان اینکه بعضی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی شرایط مناسبی در مواجه با بحران ندارند، گفت: ما آمادگی داریم با تشکیل تیم‌های تخصصی آموزش‌های لازم برای مدیریت بحران در این ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌ها ارائه دهیم.
وی با اشاره به شعار جهانی صلیب‌سرخ با عنوان« جهان در انتظار صلح»، به روزشمار هفته هلال‌احمر در رفسنجان اشاره و تصریح کرد: گلباران قبور شهدا، دیدار با همکاران بازنشسته، برپایی چادر سلامت در نقاط مختلف شهر و ارائه خدمات سلامت رایگان، آموزش کمک‌های اولیه در بوستان جوان و…از برنامه‌های هفته هلال‌احمر در رفسنجان بوده که انجام شده است.
وی به دیگر برنامه‌های پیش روی این هفته اشاره و دیدار با امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و عیادت از بیماران خاص بخش دیالیز و همچنین تجلیل از رتبه‌های برتر طرح دادرس و گرامیداشت روز جوان توسط هیأت جوانان علی‌اکبر جمعیت هلال‌احمر با متولی‌گری دانشگاه پیام‌نور را از جمله آن ذکر کرد.
بابایی با اشاره به اینکه روستای داوران رفسنجان روی گسل فعال قرار دارد، بیان کرد: سه‌شنبه هفته جاری مانور تخصصی امداد و نجات در روستای داوران برگزار می‌شود و طرح ملی خادم در همین روز در این روستا کلید می‌خورد.
وی از برگزاری اردوی جهادی دانشجویان در روستای راویز در آخرین روز از هفته هلال‌احمر یاد کرد و افزود: مردم این منطقه به خدمات پزشکی و بهداشتی نیاز بالایی دارند و به‌همین دلیل این منطقه انتخاب شده است.
بابایی متذکر شد: در اردوی جهادی منطقه راویز خدمات ویزیت رایگان، تست قندخون، فشارخون و دیگر خدمات سلامت به‌طور رایگان انجام و آموزش‌های لازم برای افزایش آگاهی اهالی منطقه انجام می‌شود

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،مانور،هلال،احمر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :