ظرفیت تولید گل‌محمدی در رفسنجان بالاست

  • شناسه خبر: 33027
ظرفیت تولید گل‌محمدی در رفسنجان بالاست

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه تولید گل‌محمدی بعد از زعفران توجیه اقتصادی بالایی دارد، گفت: ظرفیت تولید این گیاه در رفسنجان بالاست.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه تولید گل‌محمدی بعد از زعفران توجیه اقتصادی بالایی دارد، گفت: ظرفیت تولید این گیاه در رفسنجان بالاست.به گزارش”روراستی” حسین رضایی روز گذشته در حاشیه جشنواره گلاب‌گیری در منطقه سرچشمه رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به کم‌آبی، توسعه کشت‌های جایگزین است که در این زمینه گل‌محمدی، زعفران، زرشک، گیاهان دارویی و عناب توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان استعداد تولید گل‌محمدی و دیگر محصولات نام‌برده وجود دارد، بیان داشت: درآمد اقتصادی گل‌محمدی بسیار خوب است و بعد از زعفران بیشترین توجیه اقتصادی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در منطقه سرچشمه به صورت پایلوت برای کشت گل‌محمدی در نظر گرفته شده و امروز شاهد برداشت گل‌محمدی از ۵ هکتار سطح زیرکشت هستیم.

وی عنوان کرد: در مجموع در شهرستان رفسنجان ۱۰ هکتار سطح زیرکشت گل‌محمدی داریم و این مهم انگیزه زیادی ایجاد کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: عطر و اسانس گل‌محمدی در این منطقه کیفیت بالایی دارد و به عنوان باغ مادر برای تکثیر از این مزرعه استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: شهرداری رفسنجان سه هکتار سطح زیر کشت گل‌محمدی دارد که از پاجوش آن برای ایجاد گلستان‌های جدید استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه در هر هکتار ۶۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود، افزود: هر کیلو گل خشک ۱۴ دلار قیمت دارد که ارزش اقتصادی بالایی محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: برای ایجاد برند این محصول امکانات بیشتری در زمینه توسعه گلاب‌گیری قرار می‌دهیم و در آینده روی برند آن کار می‌شود.

رضایی همچنین از اختصاص اعتبارات دولتی در قالب طرح احیاگران آبادی برای تولیدات جایگزین یاد کرد و اضافه کرد: برای هر هکتار گل‌محمدی ۶ میلیون‌ تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ظرفیت، گل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :