مدیر جدید امور مالیاتی رفسنجان معرفی شد

  • شناسه خبر: 33034
مدیر جدید امور مالیاتی رفسنجان معرفی شد

با تقدیر از زحمات سیدمحمد اختر، سعید احمدی راد به عنوان مدیر جدید امور مالیاتی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

با تقدیر از زحمات سیدمحمد اختر، سعید احمدی راد به عنوان مدیر جدید امور مالیاتی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

به گزارش”روراستی” آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید امور مالیاتی شهرستان رفسنجان برگزار شد.

محمد سلمانی در این آیین افزود: برای اینکه فرمایش مقام معظم رهبری را در سال جدید عملاتی کنیم، باید به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا چرخ آنها به حرکت آید و بیکار در جامعه نداشته باشیم.

وی با اشاره به قانون ۱۳۲ مالیات‌ها در زمینه کمک به واحدهای تولیدی بیان داشت: خرداماه فصل اظهارنامه اشخاص حقیقی است و می‌خواهیم به نحوی اطلاع‌رسانی انجام شود و جلساتی با روسای اتحادیه و مجمع امور صنفی برگزار تا نسبت به این مهم تبیین شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: اشخاص حقوقی هم تا پایان تیرماه امسال مکلف هستند که اظهارنامه خود را ارائه دهند.

سلمانی توضیح داد: اشخاص حقیقی اظهارنامه خود را در سه گروه ارائه می‌دهند و مودیان برای تسلیم اظهارنامه یکی از گروه‌های سه‌گانه را انتخاب کنند و زمانی که این گروه ها را انتخاب می‌کنند تا سه سال قابل تغییر نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: باید مردم را راهنمایی کرد و مانیز از طریق مصاحبه مطبوعاتی روشنگری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب‌رجوع سرلوحه کار ماست، احترام به مودیان مالیاتی امری مهم است و نباید آنها معطل شوند، عدالت مالیاتی هم باید رعایت شود و عدالت و انصاف در امور مالیاتی چهار رکن اساسی دارد که اولین رکن آن گرفتن مالیات بیشتر از صاحبان درآمد بیشتر است.

سلمانی اضافه کرد: هدف افزایش پرونده‌های موجود نیست، بلکه شناسایی منابع جدید و فعالیت‌های زیرزمینی و کتمان‌شده است، دومین اصل شفاف‌بودن قوانین و مقررات است، بدین معنا که افراد اطلاعات کامل از قانون داشته باشند و به عنوان مشاور در اداره به افراد اطلاعات داده شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان افزود: سامانه ۱۵۲۶ را به عنوان سامانه ارتباط مردمی برقرار کردیم که باید مودیان راهنمایی شوند و از این سامانه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل سوم در رعایت عدالت و انصاف این است که باید اطلاع‌رسانی شود و بگوییم این مالیاتی که اخذ شده در چه جاهایی هزینه شده است، ابراز داشت: اطلاع‌رسانی که انجام شود و مردم بدانند مالیات در کجا هزینه شده است، با فراغ ‌بال بهتری نسبت به پرداخت مالیات وارد می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی اصل مهمی در امور مالیاتی است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، وراستی، مالیات، مدیر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :