وجود اسب های اصیل در رفسنجان عالی است

  • شناسه خبر: 33037
وجود اسب های اصیل در رفسنجان عالی است

محقق و پژوهشگر اسب اصیل ایرانی نژاد عرب گفت: وجود اسب های اصیل ایرانی نژاد عرب در رفسنجان و دید هنری نسبت به اسب در این شهرستان عالی است.

محقق و پژوهشگر اسب اصیل ایرانی گفت: وجود اسب های اصیل ایرانی نژاد عرب در رفسنجان و دید هنری نسبت به اسب در این شهرستان عالی است.

به گزارش”روراستی” علی بن طریف معروف به شیخ علی بن طریف محقق و پژوهشگر در حوزه اسب اصیل ایرانی نژاد عرب در حاشیه شو اسب به خبرنگار ما گفت: از سالها پیش برای تحقیق به استان کرمان بو آمدنم به رفسنجان رای معرفی صنعت اسب اصیل به مردم است.

وی بیان کرد: در گذشته اسب در ایران به صورت سنتی نگهداری می شد، اما امروزه به صورت صنعت است به ویژه اسب های اصیل عرب خوزستان در حال حاضر به صورت صنعت نگهداری می شوند.

بن طریف با اشاره به درآمدزایی صنعت اسب ادامه داد: می توان با داشتن چهارتا مادیان خالص عرب حالت کارگاه صنعتی داشته باشید و امرار معاش کنید، همچنین کرّه های ۶ ماهه اسب اصیل عرب حدود ۹۰ میلیون تومان معامله و مادیان تا ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارند.

این محقق و پژوهشگر اسب اصیل ایرانی نژاد عرب خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات از حدود ۴۰۰ سال دو تیره اسب در کرمان نگهداری می شود که تا الان هم وجود دارند که حمیدرضا نوری از پیشکسوتان رفسنجان در این حوزه اطلاعات خوبی دارد.

وی توضیح داد: اسب بومی کرمان نشأت گرفته از بم است زمان صوفیه که خانواده عامری از خوزستان به بم تبعید شدند همراه خود اسب اصیل خوزستان داشتند که امروزه در رفسنجان هم وجود داد.

بن طریف در پایان اضافه کرد: دید مردم رفسنجان به اسب دید هنری است در حالی که بعضی جاها به آن به عنوان دام نگاه می کنند اما دید هنری خیلی عالی است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، وجود، اسب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • بهزاد

    بزرگ مرد خوزستان خودمون