لزوم توجه به تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان

  • شناسه خبر: 33058
لزوم توجه به تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان

مسؤول تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: تکلیف ویژه ما در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است چراکه ماه بهار قرآن است و باید به تفسیر قرآن هم مراجعه و در جلسات تفسیر شرکت کرد.

 

مسؤول تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: تکلیف ویژه ما در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است چراکه ماه بهار قرآن است و باید به تفسیر قرآن هم مراجعه و در جلسات تفسیر شرکت کرد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ و معنوی خداوند تعیین ماه رمضان است که در حقیقت چراغ سبزی است که خداوند روشن کرده تا بندگانی که ایام عمر خود را به غفلت گذراندند و خطا کردند، ناامید نباشند و از فرصت ماه رمضان استفاده کنند.

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: خداوند فرمود، «کسانی که بخشی از عمر خود را به بطالت گذراندید، مأیوس نشوید چراکه ناامیدی گناه کبیره است و به درستی که خداوند تمام گناهان را در صورتی که استغفار حقیقی داشته باشید، می‌بخشد».

وی ادامه داد: امام‌ علی (ع) در مناجات خود در مسجد کوفه فرمودند، «الهی تو خالقی و من مخلوق و آیا خالق به مخلوق رحم نمی‌کند» و قطعا خداوند مخلوقات خود را دوست دارد و پناه خود قرار می‌دهد.

حسینی افزود: انسان‌ها در معرض خطا هستند و استغفار پاک‌کننده گناهان است، همه ایام انسان می‌تواند توبه کند و خداوند به‌طور ویژه ماه رمضان را قرار داده تا بندگان نادم از گناهان خود برگردند.

وی با بیان اینکه رمضان تنها ماه قمری است که نام آن در قرآن آمده است، گفت: در این ماه قرآن برای هدایت بشر نازل شد و واژه  رمض به معنی کوره آتش است که گناهان انسان را می‌سوزاند.

مسؤول تبلیغات اسلامی رفسنجان تاکید کرد: باید از لحظات سحر، افطار و لیله‌القدر این ماه بهره ببریم و این فرصت را مغتنم بشماریم.

وی با اشاره به چرایی عظمت و قداست این ماه خاطرنشان کرد: بزرگترین و مهم‌ترین علت شرافت ماه رمضان به نزول قرآن و نزول یکپارچه قرآن در شب قدر بوده است و نزول قرآن بازشدن درب‌های آسمان روی زمین است.

حسینی متذکر شد: تکلیف ویژه ما در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است چراکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است و نیز باید به تفسیر قرآن هم مراجعه و در جلسات تفسیر شرکت کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تکلیف، ماه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :