رفسنجان به دو پلیس راه نیاز دارد

  • شناسه خبر: 33100
رفسنجان به دو پلیس راه نیاز دارد

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده های رفسنجان گفت: این شهرستان به دو پلیس راه نیاز دارد.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات در جاده های رفسنجان گفت: این شهرستان به دو پلیس راه نیاز داردبه گزارش “روراستی” یوسف نجفی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: سال ۹۵ در حوزه پلیس ‌راه رفسنجان سه نفر کاهش تلفات نسبت به سال قبل آن داشتیم و استان هم کاهش بسیار خوبی داشت.۱۳۵۵

وی بیان داشت: شمال استان سال گذشته ۹۰ نفر کاهش تلفات تصادفات داشتیم که در کشور رتبه چهارم را در این زمینه کسب کردیم و بعد از استان‌های خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان‌ شرقی این رتبه به دست آمد.

فرمانده پلیس ‌راه استان کرمان تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت موجود از اول سال زنگ‌ خطر به صدا در آمده، بنابراین کارهای سال گذشته را با جدیت بیشتری انجام می‌دهیم و در بحث ایمن‌سازی جاده و … با جدیت پیش می‌رویم.

وی با تأکید بر اینکه اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی جدی‌تر شده است، اضافه کرد: در حوزه پاسگاه رفسنجان از اول سال تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۷ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۹۱ برخورد با تخلفات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت پلیس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است، عنوان کرد: آمار برخورد با اینگونه تخلفات در دو ماه اول سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۶ فقره و در سال جاری ۱۲ هزار و ۳۷۰ فقره بوده است.

نجفی خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری هر اقدامی که امکان داشته در کوتاه‌مدت انجام شود، میسر شده و با توجه به اینکه رفسنجان شهرستان ویژه‌ای است، حتماً به دو پلیس راه احتیاج دارد، زیرا چیزی از نظر اهمیت ترافیک و حمل و نقل از مرکز استان کم ندارد.

این مسؤول اذعان داشت: شهرستان رفسنجان هنوز با این ظرفیت  یک پلیس راه ندارد در حالی که پلیس‌ راه مستقر یک ایستگاه است که در یک کانکس فعالیت می‌کند.

وی ابراز داشت: در دو ماهه اول امسال ۴۳۳ درصد تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان افزایش پیدا کرده به‌طوری که سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در این مدت زمان سه نفر و امسال ۱۶ نفر بوده که عدد بزرگی است و باید فکری کرد.

نجفی تصریح کرد: در بحث جاده‌های حوزه شهرستان رفسنجان تنها جاده به سمت باغین از استاندارد لازم برخوردار است، اما جاده‌ای مانند جاده زرند مشکل ایمنی زیادی دارد که فاقد شانه خاکی‌ بودن، عدم داشتن عرض استاندارد، کمبود علائم ایمنی، در هم‌ شدن ترددهای جاده‌ای و شهری و … از اشکالات این جاده است.

وی یادآور شد: برای جاده سرچشمه هم می‌شود، کارهایی کرد که جلوی تصادفات را از جمله با تیم‌های گشتی بیشتری بگیریم.

نجفی با اشاره به حادثه اخیر در جاده سرچشمه در کمتر از یک ماه پیش که منجر به فوت هشت نفر شده است، ادامه داد: اگر همکاران انتظامی در جاده مستقر بودند یا با دوربین کنترل می‌کردند، این حادثه دلخراش رخ نمی‌داد.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه در کشور یک پروژه سه ساله آغاز شده که در این مدت بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ دوربین سرعت و کنترل تخلفات در جاده‌های شریانی و اصلی کشور نصب شود، گفت: استان کرمان در اولویت آخر بود که امسال با همکاری راهداری اولویت را جلو آوردیم که بیش از ۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان نصب می‌شود.

وی افزود: باید از ظرفیت شهرستان رفسنجان استفاده شود تا انسان‌های کمتری در جاده‌ها کشته شوند، زیرا اگر هزینه شود تا یک انسان کمتر فوت کند، ارزش دارد و امیدواریم برای ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان رفسنجان اقدامی کنیم که بتوانیم، تلفات رانندگی را کمتر کنیم.

نجفی اظهار داشت: پلیس راه رفسنجان می‌تواند در طی روز سه تا چهار تیم گشتی را به جاده‌ها بفرستد به ویژه اینکه جاده نوق پرخطرترین جاده استان کرمان است، این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دوربین‌های کنترل سرعت در جاده سرچشمه اهمیت زیادی دارد و اگر این جاده مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات شود، می‌توانیم، حوادث را به حداقل ممکن برسانیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پلیس، راه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :