سهم ۶۳۰ میلیارد ریالی رفسنجان از پرداخت مالیات

  • شناسه خبر: 33139
سهم ۶۳۰ میلیارد ریالی رفسنجان از پرداخت مالیات

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، سهم رفسنجان از مالیات استان ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان واریز شده است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، سهم رفسنجان از مالیات استان ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان واریز شده است.

به گزارش”روراستی”  محمد سلمانی امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری افزود: از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مالیات جمع‌آوری‌شده در استان کرمان، ۳۳۰ میلیارد ریال به شهرداری شهر رفسنجان، ۱۴۴ میلیارد ریال به شهرداری کشکوئیه، ۲۰ میلیارد ریال به شهرداری شهر سرچشمه، ۹ میلیارد و ۹۰۰  میلیون‌ریال به شهرداری شهر بهرمان و ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌ریال نیز به شهرداری شهر صفائیه پرداخت شد تا در حوزه خود خدمت‌رسانی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین عنوان کرد: به دهیاری‌های شهرستان رفسنجان نیز در مجموع ۲۴۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سلمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا دو ماهه ابتدای امسال سهم شهرستان رفسنجان از این مالیات ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان واریز شده است.

وی از مسؤون شهرداری رفسنجان خواست تا یک خیابان و یک بوستان به نام مالیات در این شهرستان نامگذاری شود تا مردم با دید مثبت به این مقوله نگاه کرده و مالیات و عوارض را به‌موقع پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم لذا از واحدهای کوچک و متوسط می‌خواهیم تا برای رونق‌بخشی و حفظ نیروی کاری مالیات را به‌موقع پرداخت کنند.

سلمانی ادامه داد: در سال ۹۴ بیش از ۹۷ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در سطح کشور محقق شد که نسبت به سال‌های  ۸۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی سامانه پاسخگویی به سؤالات در زمینه مالیات در اداره کل را ۱۵۲۶ عنوان کرد و افزود: سیاست سازمان مالیات تعامل و رعایت عدالت‌ مالیاتی است و با توجه به اینکه دریافت مالیات اضافی حق‌الناس است، لذا نمی‌خواهیم در حقوق ملت و دولت اجحافی شود، مردم همکاری کنند و به‌موقع اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به اداره تسلیم کنند.

سلمانی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات بر درآمد یک رکن است که بر اساس این اصل کسانی که بیشترین درآمد را دارند و توانایی پرداخت مالیات را دارند باید مالیات خود را بپردازند، اظهار کرد: قوانین و مقررات شفاف و برای همه افراد یکسان است، همچنین رابطه مالیات‌دهنده با دولت دوطرفه است و بین مردم و دولت و بالعکس باید اعتماد باشد.

وی تصریح کرد: گروه‌های شغلی مشمول مالیات به گروه‌های اول، دوم و سوم اطلاق دارند به این مضمون که گروه اول شامل کسانی است که در مجموعه‌های خرید و فروش و فعالیت‌های مبادلات کالا هستند که از ۳۰ میلیارد ریال به بالا درآمد دارند.

سلمانی اضافه کرد: گروه دوم  کسانی هستند که حجم درآمد حاصل از فعالیت‌هایشان بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال است و گروه سوم نیز مشاغلی است که حجم کاری و درآمدشان بین یک تا ۱۰ میلیارد ریال است و در رفسنجان ۹۵ درصد مشاغل جزء گروه سوم هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ابراز داشت: اشخاص حقیقی و حقوقی که ملکی اعم از تجاری یا تولیدی و … دارند  باید وارد سایت مالیات شوند  و میزان اجاره‌‌‌بها را مشخص کنند  تا بر اساس آن مالیات مشخص و اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان تیر ماه تسلیم کنند.

برچسب ها:
رفسنجانف روراستی، سهم، مالیات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :