جا به جایی هرگونه دام و فرآورده های خام دامی ممنوع

  • شناسه خبر: 33252
جا به جایی هرگونه دام و فرآورده های خام دامی ممنوع

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان جابجائی هر گونه دام، فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان جابجائی هر گونه دام، فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

به گزارش ” روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، جواد نگارستانی مسئول روابط عمومی از لزوم اخذ مجوز های لازم از دامپزشکی به منظور جابجایی دام، فرآورده های دامی و نهاده های خوراک دامی خبر داد.
وی در این رابطه افزود: هر نوع نقل انتقال دام زنده، فراوردهای خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک و حتی واکسن دامها نیازمند اخذ مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی و یا ادارات کل دامپزشکی استانها می باشد می باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.
دکتر جواد نگارستانی در ادامه بیان داشت: با عنایت به اعلام سازمان دامپزشکی کشور و استناد به ماده ۴ آئین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال ، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی قانون سازمان دامپزشکی، در سال ۱۳۹۶ هم طبق همین ماده اقدامات لازم بایستی صورت پذیرد.
وی جایگاه دامپزشکی را جایگاه ویژه ای دانست و علت آن را ارتباط تنگاتنگش با سلامتی مردم عنوان کرد و گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مسیر توسعه در رابطه با صنعت دام و طیور اهمیت ویژه ای دارد و از برنامه های اداره کل دامپزشکی استان کرمان می توان به کنترل ورود و خروج دامها در سطح استان، بررسی و مبارزه با بیماری های دامی، واکسیناسیون دامها، و همچنین کنترل و نظارت بر مواد خام دامی و … اشاره کرد.
این مسئول بیان داشت: متاسفانه معضل قاچاق دام که باعث ورود عوامل بیماریزای غیر بومی به جمعیت دامی می گردد، قادر خواهد بود سیاست های اعمال شده را مختل نموده و از لحاظ اقتصادی و بهداشتی به صنعت دامپروری آسیب وارد نماید.
وی در ادامه گفت: وقتی که دامی بصورت غیر مجاز به یک منطقه وارد می گردد امکان دارد با ورود یک عامل بیماریزای غیر بومی باعث شیوع و همه گیری بیماری جدیدی شده که گاهی اوقات این بیماری می تواند علاوه بر زیان های اقتصادی در جمعیت دامی سلامت جامعه انسانی را نیز به خطر بیاندازد و می طلبد که در این زمینه تمامی دستگهای ذی ربط اعم از قضایی و انتظامی و همچنین شهروندان و دامداران محترم نیز همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دام، جابه جایی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :