کشت زعفران در رفسنجان رونق گرفته است

  • شناسه خبر: 33323
کشت زعفران در رفسنجان رونق گرفته است

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به رونق کشت زعفران در این شهرستان گفت: ۷۰ نفر در منطقه خنامان در نوبت دریافت تسهیلات برای کشت زعفران هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به رونق کشت زعفران در این شهرستان گفت: ۷۰ نفر در منطقه خنامان در نوبت دریافت تسهیلات برای کشت زعفران هستند.

به گزارش” روراستی” حسین رضایی در دیدار با فرماندار رفسنجان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵ هزار تن تخم‌مرغ تولیدی در شهرستان داشتیم و سایر تولیدات شامل ۴ تن عسل، ۳ هزار تن فرآورده لبنی، ۵۰ هزار تن خوراک دام و ۸ هزار تن شیر بوده است.

وی ادامه داد: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۹ پروژه قابل افتتاح داریم که شامل دو پروژه آبیاری تحت ‌فشار، طرح مرغ گوشتی ۱۰۵ هزار قطعه‌ای و مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای، یک باب استخر پرورش ماهی و یک واحد پرورش قارچ خوراکی از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری خواهند بود.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به رونق کشت زعفران در این شهرستان تصریح کرد: حدود ۷۰ نفر در خنامان برای دریافت تسهیلات کشت زعفران نامنویسی کرده‌اند.

وی بیان داشت: در بحث بهره‌وری و اصلاح ژنتیک برنامه پنج‌ ساله داریم، نژاد بز مورسیا و گوسفند رومانو و … که گوشتی و شیرده هستند در این برنامه گنجانده شده است، ضمن اینکه هویت‌گذاری دام هم طبق سال‌های قبل انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: در بحث شیلات ۹۷۰ تن تولید داشتیم و الان تولید گوشت ماهی در استان به ۲ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است که آمار سال قبل ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی گرمابی و ۱۱۲ هزار قطعه سردآبی در رفسنجان توزیع داشتیم.

وی با اشاره به توسعه کشت‌ گیاهان دارویی عنوان کرد: از ۸ ‌هزار گونه گیاهی که در دنیا داریم، یک ‌هزار و ۸۰۰ نوع در ایران است که گل گاوزبان، زعفران و … در مناطق کوهستانی وجود دارد.

رضایی در بحث ساماندهی فروشگاه‌های سم یادآور شد: ۱۰۵ فروشگاه سم مجاز در شهرستان رفسنجان فعال است.

اجرای ۱۵۰ هکتار آبیاری زیرسطحی در نوق رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در مورد آبیاری تحت‌فشار آمار استان کرمان دارای وضعیت خوبی است به طوری‌ که ۲۰ هزار هکتار در چهار سال گذشته در استان میزان آبیاری تحت‌فشار افزایش داشته است.

رضایی اضافه کرد: ۱۵۰ هکتار آبیاری زیر سطحی در منطقه نوق اجرا شده است.

وی اظهار داشت: هدف بعدی تغییر روش کشت است در این شهرستان عناب، زرشک، گل محمدی، و … بهترین جایگزین هستند که اعتباراتی از سوی بانک کشاورزی برای این کشت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

احداث دو مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۴۰ هکتار در داوران و کشکوئیه

رضایی تأکید کرد: کشت‌های گلخانه ای را هم افزایش خواهیم داد و دو مجتمع گلخانه‌ای در کشکوئیه و داوران با مساحت تقریبا ۴۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اثر سیلاب‌ها و بارندگی‌های اخیر ۴۰ قنات رفسنجان تخریب شد، افزود: باید اعتبار جذب کنیم تا این تعداد قنات تعمیر شوند.

رضایی در پایان بر جذب نیرو و همچنین خودرو برای این جهاد کشارزی رفسنجان تأکید کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کشت، زعفران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :