متکدیانی با درآمد ۴ میلیون ‌تومان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 33490
متکدیانی با درآمد ۴ میلیون ‌تومان در رفسنجان

رئیس بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: جمعی از متکدیان در رفسنجان به صورت خانوادگی اقدام به این کار می‌کنند و ماهانه حدود ۴ تا ۵ میلیون‌ تومان درآمد دارند.

رئیس بیمه سلامت شهرستان رفسنجان گفت: جمعی از متکدیان در رفسنجان به صورت خانوادگی اقدام به این کار می‌کنند و ماهانه حدود ۴ تا ۵ میلیون‌ تومان درآمد دارند.

به گزارش “ روراستی”  زمانی که وجود متکدیان داخلی و خارجی و بومی در این شهرستان سیر صعوی پیدا کرد، جلسات ساماندهی آنها هم بیشتر شد و تصمیماتی در این رابطه گرفته شد که این روزها رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفته است.

در جلسه قبل ساماندهی متکدیان در رفسنجان، ارگان‌های عضو ستاد ساماندهی متکدیان هر کدام وظایفی را بر عهده گرفتند و یک هفته مهلت داشتند تا نتیجه انجام وظیفه خود را به اطلاع فرماندار رفسنجان و دیگر اعضای ستاد برسانند.

امروز جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی در فرمانداری رفسنجان برگزار شد و محسن بیجامی رئیس بیمه سلامت این شهرستان نسبت به وظیفه‌ای که به وی محول شده بود به ارائه گزارش پرداخت.

بیجامی اظهار داشت: شناسایی متکدیان در مناطق مختلفی اعم از مراکز درمانی، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، ساختمان پزشکان، درمانگاه‌های ویژه و بیمارستان‌ها انجام و مستندسازی شد.

وی ادامه داد: برخی از این متکدیان طبق اظهارات داروخانه‌چی‌ها که آخر شب برای نقدکردن پول‌های خود مراجعه می‌کردند، پول خوبی در روز به جیب زده‌اند که جای درنگ دارد.

رئیس بیمه سلامت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: جمعی از متکدیان خانوادگی اقدام به این کار می‌کنند به طوری‌ که مادر و یک فرزند مقابل یک داروخانه و پدر خانواده مقابل داروخانه دیگری حضور دارند و پس از بررسی مشخص شد، برخی از آنها ماهانه حدود ۴ تا ۵ میلیون‌ تومان درآمد دارند.

وی خاطرنشان کرد: حرفه‌ای عمل‌کردن برخی از این متکدیان جای تعجب دارد، آنها تا زمانی که داروخانه‌ای در مرکز شهر باز است مقابل آن هستند و زمانی که داروخانه تعطیل می‌شود به محل داروخانه‌های شبانه‌روزی نقل ‌مکان کرده و کار خود را ادامه می‌دهند.

نماینده شهرداری رفسنجان نیز که شناسایی متکدیان برخی مکان‌ها نظیر آرامستان، میادین شهر، بازار و … برعهده‌ نهاد مربوطه وی سپرده شده بود از حضور کودکان کار که عمدتا افاغنه هستند در چهارراه‌ها، جایگاه‌های سوخت، آرامستان و … خبر داد.

سعید قندی تصریح کرد: برخی از این متکدیان زنان مسنی هستند که سابقه طولانی در امر تکدی‌گری دارند و چهره‌های آنها آشنا است.

در ادامه محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان نیز از حضور متکدیان داخلی از شهرهای جنوبی کرمان و استان‌های همجوار در این شهرستان خبر داد و افزود: برخی از این متکدیان جوانان سالم و بدون نقصی هستند که شایسته نیست به این کار بپردازند.

وی بیان داشت: یک زمین خالی را شناسایی کردیم که در ورودی شهر رفسنجان از سمت یزد قرار دارد و زنان و دختران و دیگر متکدیان با کارتن و چوب و تخته برای خود جایی در حد خوابیدن درست کردند و شب‌ها را در آنجا به سر می‌برند و حتی نوزادان چند روز دارند و می‌طلبد بیشتر رسیدگی شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، درآمد، متکدیان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :