مشروح سخنرانی فرماندار رفسنجان در جمع راهپیمایان روز قدس

  • شناسه خبر: 33551
مشروح سخنرانی  فرماندار رفسنجان در جمع راهپیمایان روز قدس

فرماندار رفسنجان در جمع راهپیمایان روز قدس گفت: در روز جهانی قدس آنچه که بیشتر از همه موضوعات مورد توجه است، اتحاد، همدلی و وحدت است.

فرماندار رفسنجان در جمع راهپیمایان روز قدس گفت: در روز جهانی قدس آنچه که بیشتر از همه موضوعات مورد توجه است، اتحاد، همدلی و وحدت است.

به گزارش ” روراستی” حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جمع راهیپمایان روز قدس در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان اظهار داشت: امروز روز قدس و اعلام انزجار از مستکبران و ظالمان و کفار جهانی است.

وی ادامه داد: امروز تمام ملت‌های مسلمان با ابتکار معمار بزرگ انقلاب اسلامی امام‌خمینی (ره) به همه ابرقدرت‌ها هشدار می‌دهند که دستشان را از سر ملت‌های مظلوم و مسلمان بردارند و امروز روز احیای اسلام و شعائر دین مبین اسلام است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه روز قدس نه تنها روز حمایت از یک ملت مظلوم است، بلکه روز مبارزه با تمامی نظام‌های مستکبرانه و ظالمانه است، افزود: در روز جهانی قدس آنچه که بیشتر از همه موضوعات مورد توجه است، اتحاد، همدلی و وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل که خود منادی وحدت بودند، بارها بر موضوع تأکید داشتند که ملت‌های مسلمان سراسر عالم باید با هم متحد باشند و اگر ملت‌های مسلمان هرکدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را سیل خواهد برد.

ملانوری ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز الگوی کشورهای مسلمان و آزادیخواه جهان شده و عاملی که موجب پیروزی انقلاب ما شد اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی ادامه داد: توجه به فرامین اسلام و لطف خداوند موجب حرکت به سمت جلو می‌شود، رهبری هوشمندانه و مقتدارانه است که از زمان امام راحل تا به امروز رهبری‌های خردمندانه امام‌ خامنه‌ای دیگر عامل پیروزی انقلاب اسلامی ما است.

ملانوری حضور گسترده و باشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی در صحنه را عامل دیگر پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که منشأ حرکت‌ها و موفقیت‌های بزرگی در تمام حوزه‌ها برای نظام ما شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) بارها بر اتحاد مسلمانان تأکید کردند و فرمودند« مسلمانان در برابر بیگانگان یکدست هستند»، بیان کرد: آنچه موجب اتحاد و همدلی می‌شود نباید با حرف‌ها و رفتارها خدشه‌دار شود و در بین جامعه انقلابی اختلاف بیفتد.

ملانوری به حرکت‌های مبارزاتی بزرگ در کشورهای مسلمان همسایه اشاره کرد و افزود: اگر آنها رهبر بزرگی مانند ما در کنار خود داشتند و اتحاد بین گروه‌هایشان بود آنها هم مانند نظام جمهوری اسلامی موفق و پیروز می‌شدند.

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: امام راحل مطلب زیبایی در مورد اتحاد فرمودند که مسلمان در مذاهب گوناگون دشمنان مشترک دارند در عین آزادی عقیده و بیان زیر پرچم توحید و رسالت محمد مصطفی (ص) هم‌عقیده هستند و آئین مقدس اسلام در جهان دشمنان بسیار دارد.

وی گفت: ایجاد گروه‌های داعش و تکفیری کار دشمن است، دشمنان مخالف حرف امام خمینی(ره) هستند و از اتحاد مسلمانان می‌ترسند.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نجات و امنیت و سلامت در گرو اتحاد و همدلی است، همه می‌دانیم به اندازه کافی در بیرون از مرزها دشمن داریم نیاز به دشمن‌تراشی در داخل کشور نداریم.

وی اضافه کرد: ترامپ با دولت آل ‌سعود نقشه‌هایی برای جنگ با ایران کشیدند و همه کسانی که برای از بین‌بردن شرف و ناموس ما نقشه کشیدند را باید مدنظر داشته باشیم، لذا در داخل نباید موجب تفرقه شویم و چندگانه شویم.

ملانوری با بیان اینکه شیعه و سنی زیر پرچم توحید به سمت مبارزه با دشمن حرکت می‌کنند، افزود: از برکات بزرگ نظام ما ایجاد امنیت بسیار خوب است و کشور ما در بین این آتش‌افروزی‌ها امن است.

وی یادآور شد: نقشه‌های دشمن برای ورود به این خاک و ضربه‌زدن به نظام ما بزرگ است و این حرکت تروریستی در تهران گوشه‌ای از این نقشه‌ها بود که موفق نشدند.

ملانوری اقتدار نظام و پاسخ اندک ما توسط سپاه به دشمن را در روزهای اخیر یادآور شد و افزود: گروه‌های تروریستی زیادی در کشور توسط اطلاعات دستگیر و هلاک می‌شوند.

وی تأکید کرد: دشمنان بدانند اینجا ایران است و ملت ایران قهرمان است و با رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری و با اقتدار ارتش، نیروی انتظامی و قدرت سپاه پاسداران و بسیج و دستگاه اطلاعاتی هرگز نخواهند گذاشت ذره‌ای از خاک ایران که حریم حرم امن امام‌رضا (ع) و خاکش متبرک به خون شهداست، مورد تجاوز دشمنان قرار گیرد.

ملانوری ابراز داشت: ملت ایران نه تنها از حرم امام‌رضا (ع) در ایران دفاع می‌کند بلکه حریم اهل‌بیت (ع) در تمام جهان از جمله عربستان، سوریه و عراق را نجات خواهند داد.

وی ادامه داد: در کشور ما جای نگرانی برای امنیت نیست، این حوادث ملت را مقاوم‌تر می‌کند و هوشیاری دستگاه اطلاعاتی و دیگر دستگاه‌ها و حضور ملت و رهبری‌های امام‌خامنه‌ای نخواهد گذاشت ناامنی کشور را تهدید کند.

فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به مسائلی پیرامون شهرستان خاطرنشان کرد: در بحث امنیت در شهرستان سال ۹۵ با رشد ۲۵ درصدی و کاهش ۳۰ درصدی در حوزه جرایم رتبه خوبی در استان کسب کردیم.

وی اضافه کرد: در بحث سلامت با همکاری خیران اقدامات خوبی در شهرستان اتفاق افتاده است، ۲۶ هزار و ۶۵۰ متر ساختمان در حوزه بهداشت و درمان داشتم و بیش از ۲۴ میلیارد تومان و در این دوره ۳۰ میلیارد تومان توسط خیران در بخش سلامت هزینه شده است.

ملانوری بیان داشت: تمام مردم این شهرستان که فاقد هرنوع بیمه‌ای بودند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و در حوزه کشاورزی در سیستم‌های نوین آبیاری توسعه داشتیم و کشت‌های جایگزین پسته رونق گرفته است.

وی تصریح کرد: مشکل خرده‌مالکی برطرف شده و برای هر هکتار دولت ۷ ‌میلیو‌ن ‌تومان تسهیلات برای آبیاری تحت‌فشار پرداخت می‌کند.

ملانوری همچنین از اعطای تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد برای کشت‌های جایگزین خبر داد و توسعه چاه‌ها و اصلاح شبکه‌های آب شرب را متذکر شد.

وی اذعان کرد: به دنبال احداث تصفیه‌خانه مرکزی شهرستان برای آب شهرستان هستیم و در حوزه بارورکردن ابرها ورود کردیم که این امر هیچ مشکلی برای سلامت مردم و دام‌ها ایجاد نمی‌کند.

فرماندار رفسنجان به بخش صنعت و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با اتحاد و همدلی اتفاقات خوبی در حوزه صنعت افتاده و اعتماد و انگیزه خوبی در سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اتاق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چین تأسیس شده و در قالب ستاد مثلث توسعه اقتصادی واحدهای صنعتی و کارگاهی در این شهرستان بهره‌برداری شد و تا پایان شهریور ماه امسال یک‌ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح خواهد شد.

ملانوری با تشریح اینکه در این سه سال بیش از یک‌ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان رفسنجان انجام شده، افزود: این مهم در قالب وحدت و همدلی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: تا پایان تابستان امسال پروژه‌های فروکروم و نیروگاه خورشیدی ۱٫۲ مگاواتی، بسته‌بندی پسته، مواد شوینده، لوله پلی‌اتیلن و … بهره‌برداری می‌شوند و خانه حاج‌آقاعلی نیز تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

این مسؤول همچنین به طرح احیاگران آّبادی اشاره کرد و گفت: این طرح جامع و فنی است که در شهرستان تدوین شده و به دستور استاندار در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح احیاگران آبادی به رونق و توسعه روستاها کمک می‌کند و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند.

ملانوری به فرم مدارس اشاره کرد و عنوان کرد: بسیاری از این فرم‌ها از بیرون از شهر وارد می‌شود در حالی‌که در شهرستان تولیدکننده داریم  و با برنامه‌ریزی که کردیم ۱۰۰ واحد تولیدی لباس فرم فعالیت می‌کنند که قرار است فرم مدارس شهرستان را تولید کنند، همچنین تمام لباس‌های کارکنان مجتمع مس سرچشمه توسط خیریه خیران گمنام تولید می‌شود.

وی به موضوع متکدیان و کودکان خیابانی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اینکه شهرمان بدون متکدی و کودکان خیابانی باشد، برنامه داریم و مردم نیز باید همکاری کنند و کمک‌های خود را به خیریه‌ها بدهند.

ملانوری افزود: تمام کودکان خیابانی و متکدیان سراسر شهر شناسایی شدند که بیش از ۸۰ درصد آنها نیازمند نیستند و بعضی حدود ۴ تا ۵ میلیون ‌تومان درآمد دارند که اهل رفسنجان هم نیستند.

وی ادامه داد: در حوزه متکدیان خارجی تمام آنها دستگیر و طرد می‌شوند و متکدیان داخلی از ۱۰ تیرماه جمع‌آوری می‌شوند و کسانی که نیازمند واقعی باشند، زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، روز، قدس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :