۸۰ درصد معادن مس ایران در استان کرمان است

  • شناسه خبر: 33710
۸۰ درصد معادن مس ایران در استان کرمان است

مدیر مس منطقه کرمان گفت: ۸۰ درصد معادن مس کشور در استان کرمان وجود دارد.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: ۸۰ درصد معادن مس کشور در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش ” روراستی” محمد حسنی یکشنبه در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان بالغ بر ۴۰ درصد معادن سنگ آهن کشور را داراست همچنین وجود ۸۰ درصد معادن مس ایران در این استان، دو پتانسیلی است که می تواند در راستای توسعه اقتصادی فعالیت داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین وجود شرکت های معدنی در زمینه سنگ آهن، فولاد وابسته به گل گهر و هلدینگ نیز می تواند در راستای رفع بیکاری و توسعه فعالیت داشته باشند.
وی بیان کرد: از ابتدا تا به امروز بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به نرخ امروز سرمایه گذاری در حوزه مس انجام شده در حال انجام است به طوری که ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هم در حال انجام است.
حسنی گفت: معادن مس دره زار، چاه فیروزه و دره آلو در استان کرمان وجود دارند ولی هنوز فعالیت و بهره برداری نشده اند و ۷۰ هزار میلیارد ریال برای فعال شدن این سه معدن نیاز است تا از آنها برداری شود.
وی خاطرنشان کرد: زنجیره فولاد در استان در حال تکمیل شدن است سالها استان اصفهان قطب فولاد کشور بود و الان کرمان در حال قطب فولادین شدن کشور است فرق آن هم این است استان اصفهان فاقد معدن است و کرمان معدن فولاد و آهن دارد.
حسنی بیان کرد: در اصفهان بیش از ۲۰۰ صنعت وابسته به فولاد شکل گرفته و تأمین کننده قطعات فولاد مبارکه شرکت های اصفهانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: درصد بیکاری در استان کرمان کم است به طوریکه در کشور رتبه سوم را دارد استان اصفهان و تهران اول و دوم و کرمان نیز از نظر تعداد بیکاری سوم است و این بواسطه وجود نعمت صنعت فولاد و مس در این استان است.
حسنی گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در معادن مس استان کرمان از جمله در مس سرچشمه و میدوک خاتون آباد در تابستان امسال با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، معادن، ایران
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :