رفسنجان استحقاق برگزاری جشنواره ملی و استانی را دارد

  • شناسه خبر: 33840
رفسنجان استحقاق برگزاری جشنواره ملی و استانی را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رفسنجان استحقاق برگزاری جشنواره های فرهنگی استانی و ملی را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رفسنجان استحقاق برگزاری جشنواره های فرهنگی استانی و ملی را دارد.

به گزارش  ” روراستی” محمدرضا علیزاده عصر امروز در آیین افتتاحیه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان اظهار داشت: این جشنواره‌ها گام مهمی در ارتقای سطح کمی و کیفی هنر خواهد بود و تلاش داریم فضای مناسبی در استان ایجاد کنیم و شاهد پویایی و جنب و جوش در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی بیان داشت: ما در حوزه فرهنگ و هنر نقش سیاستگذاری و حمایت و نظارت را داریم و زحمت اصلی بر عهده برگزار کنندگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در استان بعضی فعالیت‌هایی که رو به تعطیلی می‌رفت با پیشنهاد هنرمندان در حال احیاء است از جمله این جشنواره و جشنواره موسیقی و نیز نمایشگاه مطبوعات استان که بعد از ۱۳ سال وقفه احیا شد، از جمله این اقدامات است.

علیزاده خاطرنشان کرد: سیاست ما تمرکززدایی است و از جشنواره‌های ملی و استانی در شهرستان‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه فرهنگی در رفسنجان وجود دارد و در کنار معادن و شخصیت‌های سیاسی که همه مردم دنیا این ظرفیت‌ها را می‌شناسند در حوزه مسائل فرهنگی برنامه‌هایی در خور شأن مردم آن اجرا شود.

علیزاده ادامه داد: یکی از شاخصه‌های هنری رفسنجان در حوزه هنرهای تجسمی و خوشنویسی است و استحقاق برگزاری جشنواره استانی و منطقه‌ای را دارد و این تعاملات درون استانی و شهرستانی به ارتقای سطح کمی و کیفی این هنرها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی رفسنجان را ویژه می‌بینیم، افزود: حرکت‌های خودجوش که توسط انجمن‌ها و تشکل‌های این شهرستان صورت می‌گیرد، کم نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمام ابراز داشت: در استان کرمان بالغ بر ۴۰۰ خوشنویس درجه عالی تا اساتید داریم، اما در حوزه کیفی باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی متذکر شد: خوشنویسی از هنرهای فاخر است که همه مردم نگاه مثبت و مشترک به آن دارند چراکه بادین و فرهنگ مذهب کار عجین است.

علیزاده بیان کرد: در استان ۱۷ آموزشگاه خوشنویسی داریم که ۱۰ نمایشگاه در کرمان است و رفسنجان رتبه دوم در این زمینه را دارد.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ملی، جشنواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :