ارائه پوشش خدمات کاشت حلزون برای بیماران دارای مشکل شنوایی

  • شناسه خبر: 33965
ارائه پوشش خدمات کاشت حلزون برای بیماران دارای مشکل شنوایی

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با اشاره به پوشش خدمات کاشت حلزون برای بیمارانی که مشکل شنوایی دارند، گفت: هزینه کاشت حلزون بسیار زیاد است که خانواده‌ها حدود ۴ میلیون‌ تومان و مابقی را سازمان بهزیستی تأمین می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با اشاره به پوشش خدمات کاشت حلزون برای بیمارانی که مشکل شنوایی دارند، گفت: هزینه کاشت حلزون بسیار زیاد است که خانواده‌ها حدود ۴ میلیون‌ تومان و مابقی را سازمان بهزیستی تأمین می‌کند.

به گزارش ” روراستی” محمود حیدری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به تشکیل سازمان بهزیستی اظهار داشت: سال ۱۳۵۹ بهزیستی به دستور امام‌خمینی(ره) تشکیل شد تا به خانواده‌های بی‌سرپرست و کم‌درآمد کمک کند و این سازمان در کنار وزارت بهداشت کار و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان داشت: سازمان بهزیستی به‌عنوان سازمان متولی رفاه اجتماعی زیر نظر وزارت رفاه فعالیت می‌کند و در پنج حوزه و معاونت در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها فعالیت دارد که شامل حوزه‌های توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت‌ها و اشتغال، معاونت اداری مالی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان ارائه خدمات به معلولان را بخشی از حوزه توانبخشی دانست و تصریح کرد: حمایت‌های مستمر و غیرمستمر شامل همه مردم می‌شود که بستگی به نظریات مددکاران دارد.

وی گفت: در رفسنجان کلینک‌ التیام، خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و رادیودرمانی ارائه می‌دهد و توسط سازمان ویلچر، عصا، تشک‌مجواج، تخت و هرچه یک نابینا، بیمار قطع‌نخاعی، ناشنوا و…نیاز دارند برای آنها تهیه می‌شود.

حیدری با اشاره به پوشش خدمات کاشت حلزون برای بیمارانی که مشکل شنوایی دارند، خاطرنشان کرد: هزینه کاشت حلزون بسیار زیاد است که خانواده‌ها حدود ۴ میلیون‌ تومان و مابقی را سازمان بهزیستی تأمین می‌کند.

وی با اشاره به تأمین هزینه‌های تحصیلی برای معلولان که توان یادگیری دارند، افزود: همچنین ارائه خدمات اشتغال، کاریابی و …شامل تمام حوزه‌های خدماتی سازمان می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان بیان کرد: مرکز خدمات توانبخشی روزانه زیرنظر بهزیستی فعالیت می‌کند و کارهای تخصصی برای سالمندان انجام می‌دهد.

وی هزینه ازدواج، دانشگاه، هدیه ازدواج  و…مددجویان را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد و تصریح کرد: در بخش خدمات اجتماعی ارائه خدمات به دختران فراری، زنان سرپرست خانواده، زنان بدسرپرست، کودکان آسیب‌دیده و…بحث حمایتی پیگیری می‌شود و خدمات به دوقلوها و چندقلوها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ۴۶ مهدکودک در شهرستان داریم که در روستا به عنوان روستامهد فعالیت می‌کنند و یک وعده غذای گرم در روستامهدها به کودکان ارائه می‌شود.

حیدری ابراز داشت: در حوزه پیشگیری تخصصی،کار انجام می‌شود و سازمان خود را به عنوان پزشک اجتماعی معرفی می‌کند و کارهای تخصصی برای جامعه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مباحثی ازجمله اعتیاد، مشاوره‌های ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و…در حوزه اجتماعی از دیگر خدماتی است که سازمان انجام می‌دهد، ادامه داد: مأموریتی که اخیرا به بهزیستی محول شده مشاوره‌های ژنتیک است که پیش از ازدواج مشاوره‌های ازدواج انجام می‌شود و از سطح مدارس این مشاروه‌ها را آغاز کردیم و تا مراحل بالاتر ادامه می‌دهیم.

حیدری در ادامه با اشاره به ارائه خدمات اشتغال و تسهیلات به فرزندان زیرپوشش خدمات اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: تأمین مسکن برای جامعه هدف از دیگر خدمات این بخش است که سالانه سهمیه‌ای برای ساخت و تعمیر مسکن اختصاص داده می‌شود.

وی یادآور شد: منازل آپارتمانی در قالب مسکن مهر به مددجویان تحویل دادیم که بخشی به صورت وام و بخشی از طرف بهزیستی کمک شده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بهزیستی، حلزون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :