امسال ۹۵ صندوق خرد زنان روستایی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 34421
امسال ۹۵ صندوق خرد زنان روستایی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: در سال جاری، ۹۵ صندوق خرد زنان روستایی در استان راه‌اندازی و تا سقف ۳ میلیون تومان تسهیلات به اعضای آن پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: در سال جاری، ۹۵ صندوق خرد زنان روستایی در استان راه‌اندازی و تا سقف ۳ میلیون تومان تسهیلات به اعضای آن پرداخت می‌شود.

به گزارش “روراستی” فرهاد حکیم‌نیا امروز در ستاد مشترک مثلث توسعه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و احیاگران آبادی رفسنجان با اشاره به اینکه در دوره‌ای از نداشتن برنامه مشخص برای هدایت منابع آسیب دیدیم، اظهار داشت: این کاستی‌ها موجب شد جامعه هدف بدون اشتغال بماند که از زمان تدوین سند اشتغال شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به طرح احیاگران آبادی تصریح کرد: کار بزرگ و کارشناسانه‌ای در رفسنجان انجام شده که ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری در حوزه رونق و تولید روستاهاست.

حکیم‌نیا با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اقدامات موثری در روستاها به‌ویژه در حوزه زیرساختی انجام شده است، افزود: اما با توجه به اینکه اشتغالی در روستاها ایجاد نشده شاهد مهاجرت روستائیان بودیم که عواقبی از جمله حاشیه‌نشینی و دیگر معضلات در پی داشته است و طرح احیاگران آبادی موجب می‌شود که مهاجرت معکوس از شهر به روستا صورت گیرد.

وی عنوان داشت: اعتباری از محل صندوق توسعه ملی که مجلس تصویب کرده معادل یک و نیم میلیارد دلار به اشتغال روستایی اختصاص یافته و یکی از موسسات عامل صندوق کارآفرینی امید است که تا یک تا دو ماه آینده اختصاص پیدا می‌کند و این اعتبار حدود ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان به طرح شناسایی روستای بدون بیکار اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان گیلان انجام شده است.

وی عنوان کرد: سال جاری، ۹۵ صندوق خرد زنان روستایی در استان راه‌اندازی و تا سقف ۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و اعضای صندوق به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر می‌شوند.

حکیم‌نیا عنوان کرد: سقف تسهیلات صندوق توسعه ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد که حرکتی است که از طرح‌های خرد به سمت طرح‌های کوچک در روستاها پیش برویم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، صندوق، زنان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :