امضای ۵۰۰۰ میلیاردتومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 34425
امضای ۵۰۰۰ میلیاردتومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان امضا شده که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

فرماندار رفسنجان گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان امضا شده که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

به گزارش “روراستی” ملانوری امروز در جلسه ستاد مشترک مثلث توسعه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و احیاگران آبادی با حضور میرزایی سرپرست دفتر جذب سرمایه‌گذاری استان و مدیرکل صندوق کارآفرینی استان در فرمانداری اظهار داشت: از زمان شکل‌گیری طرح مثلث توسعه اقتصادی،  ستاد آن در شهرستان‌ها فعال شد که در رفسنجان هم با همگرایی که وجود دارد توانستیم در سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد کنیم و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این شهرستان انجام شده است.

وی بیان داشت: در روستاهای ما زیرساخت‌ها و امکاناتی وجود دارد که بلااستفاده مانده بودند و با وجود این امکانات اما اشتغال و رونقی در روستاها نبود و موجب مهاجرت روستاییان شده بوده که طرح احیاگران آبادی را  مطرح کردیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه این طرح بومی است که در شهرستان تدوین شده و با اجرای آن به رونق تولید و اشتغال پایدار در روستاها  کمک می‌شود، تصریح کرد: در روستاها با ایجاد واحدهای تولیدی کوچک پایه اشتغال پایداری را بنا می‌گذاریم و ضمن ارائه تسهیلات و آموزش‌های لازم ما حمایت می‌کنیم.

ملانوری افزود: در کنار سرمایه‌گذاری در روستاها بازی‌های بومی و محلی مناطق شناسایی و احیا می‌شوند و در این رابطه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان همکاری می‌کنند تا فضای مفرحی در روستاها ایجاد شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در شهرستان ۱۵۰ روستای دارای دهیاری داریم که ۲۰۰ طرح برای این تعداد روستا معرفی شده و توسط کمیته تهیه و بررسی طرح‌های اشتغالزای روستایی با مسؤولیت جهاد کشاورزی طرح‌ها بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت در توزیع سرمایه‌گذار یکی از بندهای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است، ابراز کرد: تاکید ما نیز بر عدالت محور بودن سرمایه‌گذاری  است تا یک عده مجبور به مهاجرت نشوند.

ملانوری عنوان کرد: حدود ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان امضا شده که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

فرماندار  رفسنجان با یادآوری اینکه نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ارتیشی‌ها و پروژه فروکروم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی  آماده بهره‌برداری است، افزود: فروکروم اول مهر به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: شورای اقتصاد مقاومتی روستاها با محوریت مساجد و عضویت امام جماعت، شوراها، دهیار، سرمایه‌گذار، نماینده جهادکشاورزی و بسیج تشکیل شده است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، امضا، تفام نامه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :