۳۰۵ متکدی در رفسنجان دستگیر شدند

  • شناسه خبر: 34449
۳۰۵ متکدی در رفسنجان دستگیر شدند

فرماندار رفسنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع‌آوری‌ متکدیان در رفسنجان تا روز گذشته ۳۰۵ نفر جمع‌آوری شدند‌ که بیش از ۹۰ درصد آنها غیربومی هستند.

فرماندار رفسنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع‌آوری‌ متکدیان در رفسنجان تا روز گذشته ۳۰۵ نفر جمع‌آوری شدند‌ که بیش از ۹۰ درصد آنها غیربومی هستند.

به گزارش ” روراستی ” ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان و ستاد ساماندهی متکدیان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری  متکدیان، کودکان خیابانی و کار و معتادان در شهرستان رفسنجان هفته چهارم اجرای خود را می‌گذراند که به کمک دستگاه‌ها، نهادها و بخش خصوصی در حال اجراست.

وی بیان داشت: رفسنجان به مأمنی برای این افراد تبدیل شده بود و معضلاتی در شهرستان ایجاد می‌کرد که با تلاش و همت همه ارگان‌ها به نتایج مثبت رسیدیم.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اگر دنبال اقدامی باشیم تا کمبودها را جبران کنیم، با اتحاد و همدلی و بسیج نیرو امکانات میسر می‌شود.

وی افزود: ستادی برای این طرح نیاز بود که به کمک آموزش و پرورش یک باب مدرسه بلااستفاده تهیه شد و به کمک بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری، کمیته امداد و بهزیستی و … به اجرای طرح پرداختیم.

ملانوری گفت: متکدیانی که در سطح شهرستان رفسنجان جمع‌آوری می‌شوند، براساس وضعیت و نیازهایشان تفکیک شده و نیازمندان واقعی را شناسایی کردیم تا زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی در این متکدیان بودند که در مکان‌هایی نظیر اطراف شهربازی ‌مستقر می‌شدند و روزها به تکدی‌گری می‌پرداختند که طرد شدند.

ملانوری عنوان کرد: تا روز گذشته ۳۰۵ نفر متکدی جمع‌آوری شدند که در بین آنها کودکان کار، خیابانی، متکدی و ولگرد بود و ۹۰ درصد غیربومی و ۹۸ درصد معتاد به انواع مواد مخدر بودند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه دو نفر از افراد ‌جمع‌آوری شده شرایط پوشش توسط کمیته امداد و دو نفر شرایط پوشش سازمان بهزیستی را دارد، افزود: پرونده‌های این افراد تشکیل و به ارگان مربوطه معرفی شدند.

ملانوری ابراز داشت: معتادانی که شناسایی شدند نیز به کمپ معرفی و در آنجا به سر ‌می‌برند و آزمایش سه نفر از بین پنج نفری که مشکوک به اچ‌آی‌وی بودند، مثبت اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح تا پاکسازی کامل شهر ادامه دارد، بیان کرد: مردم باید آگاه بوده و در اجرای این طرح همکاری داشته باشند و کمک‌های خود را به نهادهای حمایتی تحویل دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.

وی با یادآوری طرح موفقیت‌آمیز جمع‌آوری قلیان‌ها در شهرستان رفسنجان متذکر شد: پس از این طرح در نظر‌ داریم، شهر را از وجود مشروبات الکلی پاکسازی کنیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، متکدی، دستگیر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :