اجرای طرح «شهاب» از پایه چهارم تحصیلی در مدارس رفسنجان

  • شناسه خبر: 34598
اجرای طرح «شهاب» از پایه چهارم تحصیلی در مدارس رفسنجان

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: طرح «شهاب» در راستای شناسایی هوش و استعداد برتر از پایه چهارم تحصیلی در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: طرح «شهاب» در راستای شناسایی هوش و استعداد برتر از پایه چهارم تحصیلی در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

به گزارش ” روراستی ” سیدکاظم حسینی‌پور ظهر امروز در نشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران در محل اداره آموزش و پرورش این شهر با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با قلم که سلاح‌شان است، برای بیداری و آگاهی جامعه می‌نویسند و با این سلاح برنده تاریکی‌ها را به روشنی تبدیل می‌کنند.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ عنوان کرد: تاکنون ۳۵ رتبه سه‌ رقمی، دو رتبه دو رقمی و تعداد زیادی رتبه‌های بین یک‌ هزار تا ۳ ‌هزار در بین دانش‌آموزان رفسنجانی نهایی شده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: مدیران مدارس خاص شهرستان رفسنجان بر افزایش رتبه‌های سه ‌رقمی در بین کنکوری‌های امسال اذعان دارند و می‌توانیم بگوییم امسال دو تا سه برابر تعداد رتبه‌های سال قبل را داریم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه در رفسنجان ۵۰ هزار دانش‌آموز داریم، افزود: علاوه بر این تعداد بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز اتباع افغانستانی در مدارس این شهر تحصیل می‌کنند.

وی بیان داشت: ۲۸ درصد دانش‌آموزان ایرانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و هدف‌مان هدایت به سمت تحصیل در این مدارس است، چرا که در این مدارس اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌شود.

حسینی‌پور عنوان کرد: یک‌ هزار و ۵۰ نفر نیروی آزاد در مدارس غیردولتی ما شاغل هستند که امسال ۳۰۰ نفر به آنها اضافه می‌شود و با توجه به اینکه در رفسنجان بازنشستگی در رأس هرم استان قرار دارد، بهترین شیوه برای کمبود معلم گسترش مدارس غیردولتی است.

وی اضافه کرد: سالانه ۲۵۰ نفر از معلمان ما بازنشسته می‌شوند.

وی از حذف مدارس تیزهوشان بنا به نظر وزیر فعلی آموزش و پرورش خبر داد و طرحی به نام «شهاب» را یادآور شد و گفت: طرح شهاب، شناسایی هوش و استعداد برتر است و در رفسنجان سال تحصیلی جدید از پایه چهارم این طرح پیاده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ابراز کرد: در رفسنجان به لحاظ دریافت شهریه مدارس پایین‌ترین رقم در استان کرمان دریافت می‌شود و شهریه مدارس غیردولتی براساس رتبه‌بندی افزایش پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: شهریه ثابت برای تمام مدارس یکسان است و بعضی مدارس خدماتی که ارائه می‌دهند بر آن اساس شهریه‌هایشان افزایش پیدا کرده و این افزایش شهریه به آموزش و پرورش گزارش می‌شود.

حسینی‌پور نصب پوستر شهریه در دفتر مدیر مدرسه را اجباری دانست و گفت: هر مدرسه‌ای که نسبت به این مهم اقدام نکند تخلف کرده است.

وی به تهیه پوشاک مدارس از تولیدی‌های بومی اشاره داشت و تصریح کرد: از سه سال پیش نسبت به تهیه پوشاک مدارس از تولیدی‌های رفسنجان اقدام شده که سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال گذشته ۴۰ درصد این پوشاک از تولیدی‌های خود شهرستان تهیه می‌شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: امسال بیش از ۷۰ درصد پوشاک مدارس از تولیدی‌های شهرمان تهیه می‌شود.

حسینی‌پور با اشاره به وجود ۱۲ مدرسه تخریبی در شهر رفسنجان اذعان کرد: با توجه به اینکه مدارس این شهرستان توسط خیران ساخته شده است، نگاه برخورداری به این شهر می‌شود در حالی‌ که با وجود خشکسالی و افت محصول پسته اکنون دیگر خیران ما توان مالی گذشته را ندارند.

وی بیان کرد: قرار شد از این تعداد مدرسه تخریبی، تعدادی را مشارکتی با کمک خیران و اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته شوند.

حسینی‌پور همچنین از استعدادهای نخبه شهرستان یاد کرد و کسب رتبه اول اختر فیزیک توسط رستمی، رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط بهروز خیام، رتبه برتر شعر کشوری، مقام دوم جهانی یو سی مس و رتبه اول کشور در داستان‌نویسی توسط دانش‌آموزان رفسنجان را نمونه‌ای از این استعدادها برشمرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، طرح، اجرای
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :