بازدید رئیس دانشگاه هایتک از مزرعه گیاهان دارویی رفسنجان/عکس

  • شناسه خبر: 34654
بازدید رئیس دانشگاه هایتک از مزرعه گیاهان دارویی رفسنجان/عکس

رئیس دانشگاه هایتک کرمان گفت: در جوامع پیشرفته دولت حامی اشتغال و کارآفرینی است، لذا در ایران هم باید این حمایت‌ها باشد تا کارآفرین ممتاز دغدغه پرداخت تسهیلات، صادرات، نیرو و … نداشته باشد.

رئیس دانشگاه هایتک کرمان گفت: در جوامع پیشرفته دولت حامی اشتغال و کارآفرینی است، لذا در ایران هم باید این حمایت‌ها باشد تا کارآفرین ممتاز دغدغه پرداخت تسهیلات، صادرات، نیرو و … نداشته باشد.

به گزارش ” روراستی” سیدمحمدجواد آروین صدر در حاشیه بازدید از دو گلخانه گیاهان دارویی و تولید گوجه سیاه در رفسنجان افزود: کارآفرینی را باید جدی بگیریم تا مسأله بیکاری که بحرانی دامن‌گیر جامعه شده است، برطرف شود.

وی با بیان اینکه به دنبال الگوهای موفق هستیم تا با بسط‌دادن این الگوها در استان و سراسر کشور بتوانیم در رونق اقتصاد مملکت نقش مؤثری داشته باشیم، تصریح کرد: در رفسنجان با اجرای کشت و تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی به‌معنای واقعی کارآفرینی دیده می‌شود و این الگو می‌تواند در استان تعمیم داده شود.

رئیس دانشگاه هایتک کرمان با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های کمک‌کننده به اشتغالزایی در همه جوامع، کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: در جوامع پیشرفته دولت حامی اشتغال و کارآفرینی است، لذا در ایران هم باید این حمایت‌ها باشد تا کارآفرین ممتاز دغدغه پرداخت تسهیلات، صادرات، نیرو و … نداشته باشد.

آروین به تک‌محصولی بودن پسته در رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: در رفسنجان بنا به دلایل تاریخی بحث پسته و شهرت مردم از درآمد حاصل از پسته جدی بود اما با وجود خشکسالی‌ها و بی‌کیفیتی آب و کمبود منابع آب به وجود آمده در این منطقه و نیز تولید انبوه این محصول در کشورهای مختلف از جمله چین، آمریکا و … دیگر پسته جوابگو و مقرون به‌صرفه نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاری به سمت کشت گیاهان دارویی و زعفران و … هدایت شود که این محصولات به آب کمی نیاز دارند و ایران به دلیل داشتن تنوع آب و هوایی، تنوع گیاهی و نور خورشید و کیفیت گیاهان دارویی بالا به راحتی می‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری و نتیجه مثبت آن را مشاهده و بحران بیکاری را تا حد زیادی برطرف کند.

وی با بیان اینکه الگوی کشت و تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی قابل تعمیم به استان کرمان و شهرستان‌های دیگر کشور است، اضافه کرد: از برخی گیاهان دارویی می‌توان مواد مؤثرها را در قالب عصاره  استخراج و به کشورهایی از جمله آلمان و … صادر کرد تا در ترکیب داروها به کار برده شوند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دولت، حمایت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :