۲۵۰ رفسنجانی در حوزه صنایع دستی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

  • شناسه خبر: 34669
۲۵۰ رفسنجانی در حوزه صنایع دستی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان گفت: تاکنون در این شهرستان ۲۵۰ نفر در حوزه صنایع دستی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان گفت: تاکنون در این شهرستان ۲۵۰ نفر در حوزه صنایع دستی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش ” روراستی” حسن حسینی در ستاد احیاگران آبادی در روستای گلوسالار از توابع بخش مرکزی افزود: در قالب طرح احیاگران دو ظرفیت در روستاهای خنامان شامل صنایع دستی و بوم‌گردی شناسایی شده است که در زمینه بوم‌گردی کشور مورد اعتماد گردشگران خارجی قرار گرفته و در استان کرمان در سال ۹۲  بیش از ۵ هزار نفر گردشگر خارجی را به خود جذب کرده بود که در سال ۹۵ به ۳۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه سال آینده تداوم جذب گردشگران خارجی وجود دارد که تا سقف ۱۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی جذب شوند، عنوان کرد: در رفسنجان در سال ۹۵ نیز یک‌هزار نفر گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری بازدید داشتند و در همین راستا گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند در بحث مباحث فرهنگی اقبال بیشتری دارند به این معنی که مردم‌شناسی و بوم‌گردی از بحث‌های فرهنگی گردشگران خارجی است.

نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رفسنجان تأکید کرد: در روستاهای خنامان اگر کسی بافت قدیمی حفظ‌شده دارد و اگر تمایل به احیا و راه‌اندازی واحد بوم‌گردی دارد از محل کارآفرینی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بوم‌گردی می‌تواند دریافت کند تا با جذب گردشگران درآمدزایی داشته باشید.

حسینی همچنین در بخش صنایع دستی اظهار کرد: آموزش صنایع دستی محلی با ۱۵ رشته در رفسنجان فعال است و از علاقه‌مندان برای شکوفایی استعدادشان در زمینه‌های صنایع دستی دعوت می‌شود تا در این هنرها شرکت و آموزش‌های لازم را ببینند.

وی اضافه کرد: این افراد می‌توانند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و حمایت از اساتید و فعالان صنایع دستی در دستور کار دولت است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بیمه، پوشش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :